tisdag 19 juni 2012

Uppdrag Klänning

För några veckor sedan fick jag i uppdrag av min coach Katarina att göra mer av min fritid. För att skapa balans i livet och göra något jag tycker om och brinner för. Och ett av mina största intressen är att sy. De senaste åren har jag sytt till andra men inget till mig själv. Jag fick då i uppdrag att bestämma en klänningsmodell som jag ville sy och välja ut ett tyg. Det blev tre förslag och jag ska sy alla tre men jag började med den till vänster. I söndags satte jag igång.

Skissförslag på tre klänningar

Maskin, provdocka med klänningsmodellen som ska sys upp, materialet till klänningen och sax tråd och nålar. Allt är upplagt på bordet i vardagsrummet-

Här har jag nålat fast mönstret och börjat klippa ut klänningsdelarna.

Tips! Lägg dina färgglada trådrullar i en fin glasburk.

Den färdiga klänningen!

Jag blev nöjd med resultatet och framförallt blev jag väldigt inspirerad och peppad att sy mer...

När jag visade klänningen på jobbet idag så ville en av mina arbetskamrater ha en också. Så vi får se om hon beställer en för i så fall syr jag upp en klänning till henne också. Bättre betyg går inte att få. En annan kollega tyckte att det var proffsigt sytt. Men kanske inte så konstigt då jag är utbildad inom sömnad och kan nog kalla mig sömmerska :-). Väldigt roligt när andra tycker om saker jag syr eller skapar.

Uppdraget Klänningen presenterades också för coach Katarina idag och hon gillade den också så jag fick godkänt. Nu får vi se vad det blir för väder på midsommar och om jag kan ha klänningen då som var tänkt. Annars får det bli på semester då jag hoppas att det blir varmt.

Slutsatsen av uppdraget är att jag definitivt ska fortsätta sy mer till mig själv. Det är bara att planera in som med allt annat annars blir det inte av.

/Chanette 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...