tisdag 26 juni 2012

197 dagar kvar

I morse ringde klockan tidigt redan halv sju. Jag behövde vara lite tidigare på jobbet för jag skulle ha möte som jag behövde förbereda. Precis när jag skulle gå ut genom dörren så märkte jag att jag glömt sätta på mig min stegräknare men kunde inte hitta den. Så jag tog med mig den andra jag har men där batterierna tagit slut. Jag bytte batterierna i den på lunchen. Tur att jag hade en extra. Lunchen som jag tagit med smakade inte bra. Från frysen och var nog för gammalt. Fick slänga maten och gå och köpa mat ute. Det blev ungsbakad lax, citron och hollandaise i låda. Det smakade bra och även om jag äter enligt LCHF så åt jag inte upp all sås :-). De snålade inte på såsen i alla fall.


Min dag på jobbet har varit lite turbulent då min skrivare strulade och jag kunde inte skriva ut något. Jag skriver ut mycket eftersom jag arbetar med ekonomi så det var frustrerande att inte få det jag behövde gjort. Så jag fick ringa in vår datakille. Han hjälper alltid till och han kom inom några timmar. Det bästa med det var att han när han ändå var på plats hjälpte mig med min nya bärbara dator som jag köpte för några veckor sedan. Den håller på att göra uppdateringar nu men snart kommer jag att kunna blogga från min nya fina dator. Det bästa var att han laddade på saker på den så att jag om det krisar kan jag jobba med jobbets bokföringsprogram hemifrån om jag skulle bli sjuk eller nåt. Det blev sent kom inte från jobbet förrens efter halvåtta. Då var det extra skönt att ta en promenad hem från tunnelbanan.

Hungrig som en varg eftersom klockan var mycket. Köpte en grillad kyckling som blev kvällens middag. Nu mätt och belåten. Tittar på ett av mina favoritprogram, Project Runway Allstars. Men väldigt trött så det ska bli skönt att få sova snart.


Dagens måltider
Frukost
2 ägg som blev äggröra + grädde och bacon
Lunch
Lax med holladaisesås
Mellanmål
Salami, brieost, 5 cashewnötter
Middag
Grillad kyckling med gräddsås
Dagens motion
12 005 steg
 Dagens bästa
Att min nya dator snart funkar
Min skrivare på jobbet fick bytas ut och funkar nu

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...