torsdag 21 juni 2012

202 dagar kvar

Vaknade tidigt idag så idag blev det en lugn och skön morgon. Kokade ägg för att ta med då jag hade tonfiskröran på jobbet. Tog en promenad till tunnelbanan och idag första dagen som jag inte hade någon jacka med mig. Klänning och bara ben. Sommaren är här - så skönt. Det var en riktigt skön promenad. Jag kände mig stark när jag gick vilket är en härlig känsla. Väl på jobbet blev det ägg och tonfiskröra till frukost. Jobbade på med fakturorna och snart var det lunchdags. Vi hade sommarlunch på kontoret för nu börjar semestrarna och då har vi alltid en gemensam lunch. Maten beställde vi från Broms Catering i Bromma som har supergod mat. För mig blev det en Joppes räksallad. Dillen ser lite ledsen ut men den var god. Åt några sockerärtor men lämnade en del grönsaker. Jag blev mätt. Glädje när chefen gav oss varsin sommarpresent. Jag hann även en lite promenad på lunchen.


Fick en hel del gjort idag. Snart var det dags att ta mig till Eriksdalsbadet för vattengympa men jag hann sätta i mig lite mat innan jag gick iväg till gympan. Det blev ett bra pass för en ny ledare.Jag tyckte att hon hade bra övningar med motstånd i vattnet. Så jag är nöjd att det blev gympa idag. Sen blev det lite ångbastu - varmt och skönt. Hann med en liten runda på Åhléns ville kolla rean. Jag buffrade några pocketböcker till semestern, köp 4 betala för 3.

En liten promenad till innan jag var klar med stegen för idag så jag hoppade av bussen tidigare och gick till affären innan jag gick hem. Fast klockan var mycket var det en varm och skön kväll i solskenet. Gick och njöt av den härliga sommarkvällen. Jag var hungrig så jag köpte hem lite rökt lax och goda tillbehör för att kunna fixa en snabb middag. Behövde inte så mycket då jag åt lite innan träningen.

 Ingredienserna till kvällens måltid.

Rökt lax med en god sås på creme fraiche + en skvätt grädde,
massor med dill och citronsaft, salt & peppar. Supergott och enkelt!


 Häromdagen köpte jag en bit lax som jag var tvungen att fixa till ikväll. Så på med ugnen och sen in med laxen som jag hade lagt ett täcke med fetaostpesto på som jag köpte färdig på påse, snabbmat. Den färdiga röran hade bara 2,5g kolhydrater så jag tyckte att det var ett bra alternativ både vad det gäller antal kolhydrater och att köpa färdigt. Blir oftast godare att göra själv men idag hade jag inte tiden. Får återkomma med om röran var ok.

Blir nog tidigt i säng eller tidigt klockan är snart tio men det blir inte så sent ikväll i alla fall. Imorgon ska jag bli hämtade redan klockan 12 för att åka till midsommarfirande i Nykvarn. Så jag måste hinna gå minst 9 000 -10 000 steg innan jag sticker vid 12. Upp tidigt imorgon alltså.

Dagens måltider
Frukost
Tonfiskröra med kokta krämiga ägg
Lunch
Joppes räksallad med god dressing
Middag 1
Lövbiff m gräddsås
Middag 2/kvällsmål
Rökt lax med dillröra med citron
Dagens motion
12 322 steg
Vattengympapass
Dagens bästa
Skön sommardag
Chefens present
Skönt gympapass

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...