fredag 1 juni 2012

227 dagar kvar

Utsikten från min balkong.

Sov lite längre idag somnade ju sent igår. Promenad igen längs havet och 6000 steg innan frukost. Jag vill försöka gå många steg tidigt på dagen. Efter frukosten blev det viloläge vid poolen idag ganska mycket i skuggan då jag bränt mig lite trots hög solskyddsfaktor. Bäst att ta det lugnt med solen då. Låg vid poolen hela dagen och läste måbra tidningar och en bok. Slumrade till också. Så härligt. Till gymmet för några steg innan det var dags för spa-behandlingarna. Jag började med fotvård eller mer pedikyr det var härligt att få fina fötter. Sen blev det en så skön Hot Stone massage. Heta stenar som masseras på kroppen. Behöver jag säga att det var så himla härligt och en sån otroligt lyxig känsla. Spa tjejen var trevlig och undrade vad jag hade runt halsen - det var min stegräknare. Oljig och nöjd gick jag till hotellrummet.

Nu var jag hungrig så magen skrek. Svårt med tiden mellan lunch och middag. Det blir många timmar mellan måltiderna. Hotellet har en liten butik men där fanns inget jag kunde köpa och äta. Jag hittade cashewnötter så det fick bli en påse. Åt ett litet gäng nötter för att klara mig till middagen.

Bytte om till gåkläder och tog en promenad i kvällssolen mot byn Kardemena. Kom till "civilisationen" en liten hamnby med en massa restauranger längs hamnen väldigt typiskt grekiskt. Jag hittade en affär där jag kunde handla salami, ost och yoghurt mm att ha i kylskåpet på rummet för att ha mellis om jag skulle bli hungrig senare i veckan mellan måltiderna.


Mitt inköp av mellanmål till kylskåpet på rummet.

Tillbaka till hotellet för dusch och klädombyte innan middag.
 God mat i restaurangen idag.

Kvällens middag, en god köttgryta och en massa gott till!


Rekord på stegen fick ihop över 18 000 steg idag!

Hem tidigt för att läsa och sova tidigt. Godnatt!


Dagens måltider
Frukost
2 stekta krämiga ägg, bacon, tomat och ostskivor
Lunch
2 pannbiffar, vit/röd kålssallad, tomat, tzatziki
Mellanmål
Cashewnötter, salami, ostskivor
Middag
Köttgryta, kokt blomkål, tomat, majjo, tzatziki
Dagens motion
18 085 steg
Dagens bästa
Härliga spabehandlingar
Sol och värme
Rekordmånga steg

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...