söndag 24 juni 2012

199 dagar kvar

Vaknar upp och måste gå upp för att hinna i tid till tippen där jag ska slänga skräp idag. Bäst att passa på när jag har bil. Äter några ägg till frukost och bär ner allt skräp till bilen och sticker iväg till återvinningscentralen här i Årsta. Lämnar av lite saker på jobbet och hämtar mattorna jag köpte i veckan. Sen bär det av till Segeltorp för att lämna tillbaka bilen jag lånat. Vi sitter en stund på balkongen och njuter av solen innan det börjar störtregna. Jag fixar lunch till mig om moster. Hon får en tonfisksallad och till mig själv gör jag tonfiskröra och kokta ägg. Sen tar vi en sväng till Mio som har rea. Vi fyndar lite på rean. Jag köpte en hylla och några små söta ugnsformar och en skål. Eftersom jag nu inte äter så stora portioner så jag köper på mig några småformar som jag kan använda istället för de stora formarna jag har. Jag kunde inte motstå dessa fina skålar i härliga färger. De var inte dyra heller.


Jag fick skjuts hem med mina inköp och mattorna. Åt lite mellanmål för jag var hungrig det hade gått några timmar sen jag åt lunch. Solen kikade fram och jag passade på att sitta och mysa i solen på min balkong. En liten powervila. Ja sen var det dags för att få ihop fler steg. Min kropp är rätt sliten idag efter nästan 28 000 steg igår. Så jag hade många steg kvar. Det blev den långa rundan men det var skönt för det hade slutat regna och solen höll mig sällskap. Gick förbi affären och handlade lite och sen hem för att fixa lite middag. Det fick bli lite Kajsa Warg, man tager vad man haver. Jag hade rökt lax kvar, dill, citron och creme fraiche så det fick bli en röra och sen la jag röran på en skivad avokado. Det fick bli dagens middag. Blev mätt och det var gott. Men nästa gång räcker det som förrätt och då halva portionen.

Så här såg laxröran och avokadon ut.

Dagens måltider
Frukost
2 kokta ägg och två matskeder grädde som jag drack
Lunch
Tonfiskröra med kokt krämigt ägg
Mellanmål
Ölkorv, ostskivor 2 st
Middag
Avokado med laxröra
Dagens motion
12 383
 Dagens bästa
Skön dag
Fina inköp
Solen

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...