tisdag 19 juni 2012

204 dagar kvar

I morse ringde klockan halvåtta låg och drog mig en stund men sen var det dags att hoppa upp. Lagade frukost som jag tog med - äggröra och bacon det gamla vanliga. Promenix till tunnelbanan. På lunchen gick jag till Mio för att kolla mattor. Hittade ett par som jag köpte. Kånkade och släpade påsen med mattorna tillbaka till kontoret. Jobbade på tills det äntligen var dags att gå till min coach Katarina. Det blev en promenad till Kungsholmen och nu sken solen så härligt men det blåste lite. Kändes faktiskt som sommar! Alltid kul att träffa Katarina. Vi gick igenom bra och dåliga saker de två senaste veckorna. Allt har varit bra men jag har börjat gå och lägga mig lite senare så det måste jag tänka på och gå och lägga mig tidigare. Jag har inte känt mig trött men jag vaknar inte lika tidigt och får inte min sköna lugna stund på morgonen. Bara att gå tillbaka till min sovrutin. Sen kände jag häromdagen att det kändes tråkigt med maten. Att det känns monotont. Men jag kör ju den strikta varianten så det kanske inte är så konstigt men samtidigt så tycker jag att jag väljer och äter mat som jag tycker är gott. Vi pratade om vad det kunde bero på men jag kan inte komma på något men det kanske bara var en tråkig dag. För jag känner ju att det går så bra och inte är några problem. Men såklart måste man vara lyhörd så man inte gör några snedsteg. Katarina tog det på största allvar och peppade mig ännu mer att köra på i vanlig anda. 

Sen var det dags för vägning. Såklart ville jag ha ett bra resultat på mina två veckor. Vågen visade en viktminskning på -0,5 kg vilket först kändes som en liten besvikelse. Men såklart ska jag tänka att jag nu gått ner -7,6 kg som är ett superbra resultat. Sen sa Katarina att när hon jämförde vissa kroppsmått så var det fettmassan som minskat med 0,5 kg men muskelmassan hade ökat med 0,7 kg. Det var positivt att muskelmassan ökat. När jag började hade jag 12 i bukfett och idag var jag nere på 10. Så jag är glad för resultaten . Men ska nu göra allt för att gå ner 2,4 kg för att nå mitt mål till semestern.

Därför bestämde vi att jag ska köra superstrikt och försöka undvika kolhydrater dvs minimalt med grönsaker tills nästa vägning. Sen fortsätta med stegen som vanligt. Vi ska ses för en sista vägning innan semestern om två veckor. Nu är det bara att köra på... Tack Katarina för ett bra och inspirerande möte. Ser redan fram emot nästa.

Kvällens strikta middag, benfri fläskkotlett med massor av hemgjort vitlökssmör!
Det var gott och jag blev mätt.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med grädde, bacon
Lunch
Kyckling och chorizogryta m. grädde, tre ostskivor
Mellanmål
1 st bit Brieost
Middag
Fläskkotlett och två klickar hemgjort vitlökssmör
Dagens motion
12 008 steg
Dagens bästa
Att jag nu gått ned totalt 7,6 kg
Träffa Katarina

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...