lördag 30 juni 2012

193 dagar kvar

Tidig morgon trots att det var ledig dag. Trist väder att vakna till. Det blev lite slötittande på morgontv med frukost. Vid lunchtid hade jag en tid för manikyr här i Årsta. Naglarna blev fina. Därefter blev det en promenad till Gullmarsplan och sen tunnelbanan till Skanstull. Jag behöver ett par stövlar så jag var och provade men hittade inga som passade. Så jag fick åka hem igen. Promenerade i solen hem också. Nu hade solen hittat fram så det var riktigt skönt. Satte mig och solade någon timme på balkongen. Idag har jag känt mig hungrig. Har nog ätit lite dålig lunch. Så till middag gjorde jag en skagenröra med avokado och en rejäl klick löjom. Middagen har jag stått mig på, troligen för att det var fettrikt! Det var supersmarrigt. 


På kvällskvisten blev det en promenad för att få ihop de sista 3 500 stegen. Solen var fortfarande uppe och det var varmt. Det är skönt att promenera på kvällen och extra härligt när solen strålar mellan träden. Solnedgången i skogsdunge i Årsta - magiskt! Nu hemma i soffan och kollar film på tv. Nobels testamente - fick pausa för att skriva här. Och det har börjat regna igen!  Nu tillbaka till filmen.



Dagens måltider
Frukost
2 ägg som blev äggröra + grädde och bacon
Mellanmål
Räkor, ostskivor en klick majjo.
Lunch
Lite kycklingstroganoff
Middag
Skagenröra med avokado och löjrom
Dagens motion
12 149 steg
Dagens bästa
Att solen kom fram
Manikyrlyx

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...