måndag 25 juni 2012

198 dagar kvar

Regnet det bara öser ner... vaknar till att det öser ner regn utanför fönstret. Så deprimerande. Går upp lite motvilligt jag hade hellre legat kvar under täcket och läst en bra bok. Upp och duschade och fixade frukost. Idag blev det bussen för att jag ville inte bli så blöt. Jag passade på när det inte regnade sen under dagen att få ihop steg. Skönare att gå när det inte regnar. Efter jobbet blev det också promenad. Hem och käka middag som jag hade tagit fram ur frysen och behövde bara värma. Det blev köttgryta med en klick creme fraiche. Sen blev det en sista promenad till min svägerska Åsa för att lämna några saker. När jag kom dit öppnade min lilla brorson dörren och han blev glad att jag kom så vi lekte en stund. Det blev allt från läsa bok, leka med bilbana, star wars, spela gitarr och sjunga och innebandy. Han tyckte inte om att jag gick hem. När jag gick ut genom dörren sa han. - Hälsa din mamma. Gullungen tror att faster bor hos sin mamma :-) fortfarande. Glädje och lycka att träffa den lilla gossen. Nu hemma i soffan för lite tv. Snart dags att sova och drömma om bättre väder. Oj, glömde att berätta att jag fick ett sms från min coach från min coach Katarina som ville veta hur jag klarat midsommarens frestelser. Jag klarade mig bra och fick beröm av Katarina. Blir glad när hon hör av sig och peppar mig.

Dagens måltider
Frukost
2 ägg som blev äggröra + grädde och bacon
Lunch
Fläskfilégryta från frysen
Mellanmål
Salami, ostskivor 2 st
Middag
Köttgryta med en klick creme fraiche
Dagens motion
12 187 steg
 Dagens bästa
Att det inte regnade hela dagen
Att träffa min gulliga brorson
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...