söndag 24 juni 2012

200 dagar kvar

Att vakna till en grå himmel idag var ingen höjdare men det var bara att stiga upp ändå. Glad att vädret var fint igår i alla fall. Gick ut på en morgonpromenad i regnet. På vägen hittade jag smultron och de smakade ljuvligt - vilken smakupplevse. När jag kom hem hade jag gått 7 777 steg! Härlig siffra. Åt frukost - ägg och tonfiskröra. Plockar ihop mina kunders bokföringspärmar så att jag kan lämna tillbaka dem och få bort dem från mina hyllor. Att rensa är skönt och jag vill få iväg dem innan semestern.

Ett härligt litet smultron!

Hittade 5 små söta smultron som smakade gott.

Nu ska jag upp på vinden en stund för jag ska åka till tippen imorgon och slänga lite saker. Jag passar på när jag har lånat bil. Sen dags att ladda för att träffa ett härligt kompisgäng för häng, middag och avsluta med en danskväll på Soul Train på café Opera. Soul Train är ett par "gamla Dj:s" som spelar gamla discodängor från 70- talet. Så det blir till att dansa ikväll och umgås med fina vänner som det var länge sen jag träffade.

Vi träffades hemma hos Malin för en liten fördrink och snacks. Jag drack bubbelvatten och mumsade på brieost som köpts in av Malin för min skull. Alla andra åt chips och nötter. Tack för att någon vet hur jag äter och fixar extra. Sen blev det middag ute på lokal. Jag åt grillad oxfile, med svampsås, sallad och sen beställde jag en smörklick men fick in en skål med smält smör men det funkade också. Det var gott.

 

Sen begav vi oss till Café Opera och dansade, dansade, dansade och dansade i nästan tre timmar nonstop vi hade bara vattenpauser. Nu ligger jag hemma i soffan och pustar ut och har superont i fötterna. Stegräknaren står på rekordmånga steg. Det blev 27 487 st på en och samma dag. Härligt och galet många steg!

Dagens måltider
Frukost
Tonfiskröra med kokt krämigt ägg
Mellanmål
Grädde, yoghurt och bär
Lunch
Lax med dill/citronsås
Middag
Oxfilé, sallad, smöt och svampsås, sparris
Dagens motion
 27 487 steg
(varav 14 800 steg var danssteg)
 Dagens bästa
Att få dansa till bra musik
Träffa goda vänner

/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...