onsdag 6 juni 2012

217 dagar kvar



Ledig dag och Sveriges Nationaldag - härligt. Jag började med att fira med att sova länge. Vaknade tidigt men kunde somna om och vaknade först 10.15 det vet jag inte när jag gjorde sist. Så skönt och jag kände mig utvilad. Gick ut en härlig promenad i solen med peppande musik i öronen. Började känna mig lite stressade för jag hade bestämt möte med en kund hemma hos mig. Kände inte för mötet idag för jag ville bara fixa hemma och sola nu när solen äntligen hittat fram igen. Jag ringde kunden och frågade om vi kunde flytta mötet till nästa vecka. Hon blev glad för att jag ville ställa in idag. Hon ville också ha en skön dag idag och slippa stressa. Tänk om jag inte ringt. Då hade vi varit två halvstressade tjejer idag. Nu fick båda två en skön och stressfri dag. Vi ska ses i veckan i stället.

Idag har det varit några viktminskningsprogram på tv. Ungdomar som kämpar mot övervikt och får hjälp av en coach med mat och träningsråd. Vilka kämpar de är och vilka resultat de gör. Jag blir känslomässigt berörd när jag ser deras glädje att få tillbaka sina liv och att de förstår att de kan leva och vara lyckliga. Även om jag inte tror att man bara blir lycklig av att bli smal. Utan de gjorde stora förändringar i sina liv och hade en vilja att göra allt för att leva livet.

Då känns det bra att jag själv också är på god väg. 7 kg väck redan - vart har de tagit vägen? Det är till största delen fett som försvunnit och det känns så skönt. Känner mig starkare och jag känner att kroppen minskat och blivit minst en storlek mindre. Blev även känslosam när jag tänkte på mig själv. Jag känner mig stolt och duktig att ha kommit en sån bra bit på väg.

Satt i omgångar på balkongen för att få lite sol. Så skönt att ligga i solstolen och slappa. Sen var det dags för en promenad till för dagens steg. När det är fint väder är det alltid skönt att ge sig ut. Lagade lite mat när jag kom hem. Fylld lövbiff blev det ett nytt eget recept som blev riktigt gott. Blev flera så att jag kan frysa in och äta senare. Det blev även en rätt till, biff stroganoff som jag gillar och det blir morgondagens lunchlåda.

Min middag idag. Fylld lövbiff med senap, lök och bacon med senapssås.


Morgondagens matlåda: Biff stroganoff

Idag har jag börjat planera för att rensa ut kläder i min garderob som jag ska försöka sälja av. Skönt att börja få ordning och rensa och kanske få lite pengar till min kommande nya garderob. Jag ska även skänka kläder till ett härbärge som vi har i närheten av jobbet sånt som kvinnorna där kan behöva. Att hjälpa andra männsikor känns alltid bra.


Dagens måltider
Frukost
Äggröra, räkor och majjo, salami
Mellanmål
Salami
Lunch
Köttfärsbiffar med champinjongräddsås
Middag
Fylld lövbiff med liten tomat/mozarellasallad med olivolja
Dagens motion
12 094
Dagens bästa
En skön ledig dag med sol
Två härliga promenader i fina Årsta
Jag ställde in ett möte för att slippa stressa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...