fredag 1 juni 2012

229 dagar kvar

Äntligen är det fredag 25/5 och jag ska åka till Grekland för lite semester. Vaknade tidigt och gick upp och packade det sista. Iväg med packningen på buss och tunnelbana. Kändes konstigt att inte gå som vanligt till tunnelbanan men idag hade jag en stor resväska att släpa på. Väl på jobbet så hade jag lite på agendan som jag skulle hinna med. Trots att jag dagen innan kände att jag hade allt jobb under kontroll så blev det en konstig dag. Hjärtat slog i 190 hela dagen  och det var jobbigt och säkert inte bra för blodtrycket! Men jag hann med allt jag skulle så när klockan slog halv tre då var det äntligen dags att ta min packning och bege mig till Arlanda Express. Promenerade från jobbet till snabbtåget för att få till några steg. Visste inte riktigt hur jag skulle få ihop stegen idag eftersom jag hade mycket på jobbet och sen skulle resa så det var bara att göra mitt bästa.

Framme på Arlanda blev det en runda i Tax-free där jag köpte lite bra solkräm till ansiktet med hög faktor eftersom jag skulle vara ute i solen mycket kommande dagar och måste skydda ansiktet bra. Jag tänkte också att jag måste äta något innan jag klev på planet eftersom jag inte visste vad det skulle servera för mat på planet. Så jag slog till på en räkmacka som var supergigantisk. Jag åt räkorna, ägget och majonäsen och blev snabbt mätt och fick lämna en hel del. Nu stod det äntligen på tavlan - Go to Gate. Jag begav mig till gaten som låg längst bort och det var en liten försening så jag gick fram och tillbaka vid gaten och kämpade med mina steg. Jag tror att jag fick ihop ca 5000 steg på Arlanda.

På planet satt jag bra och hade trevligt sällskap av ett par från Motala. Maten på planet var en lite skagenröra, pannbiff med potatismos, sås och en rabarberkaka. Jag åt lite skagenröra och pannbiffen. Resten skippade jag. Gav kakan till mannen bredvid och han blev glad. Snart hade 3,5 timme gått och vi landade på Kos. Fick väskan snabbt men tyvärr strulade det för övriga resenärerna så det tog lite tid med väskorna. Det blev sen en längre busstransfer än vad jag väntat mig. Jag satt på bussen och tänkte hur ska jag göra med mina steg som saknas? När jag kom fram till hotellet var klockan runt 24 och jag var supertrött och det var väldigt  mörkt ute. Det var försent för att ge sig ut i natten och gå och klockan var så mycket att jag valde att gå och lägga mig. Första dagen som jag inte fått ihop stegen sen jag började - jobbigt men jag gjorde vad jag kunde och detta var en väldigt speciell dag.
  

Den här tallriken stod på rummet när jag kom.
Jag åt upp ostarna, gurkan och tomat. Gott med lite mat.



Dagens måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde med bacon
Lunch
Köttfärsfylld zuccini
Mellanmål
Räkor, ägg, majjo
Middag
Lite skagenröra, en liten pannbiff
Mellanmål
Ostar och lite grönsaker
Dagens motion
9 056
Dagens bästa
SEMESTER!
Härlig och varm sommardag

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...