söndag 17 juni 2012

206 dagar kvar

Vilken tråkig morgon att vakna till när jag såg det gråa och trista vädret. Regnet öste ner så för att göra morgonen lite bättre låg jag kvar lite längre och läste ut min bok. Skönt att ta det lugnt men snart började jag bli hungrig. Frukostdags - krämig äggröra och bacon.


Regn, regn, regn så fortsatte stor del av dagen och orken att göra något fanns inte riktigt där. Jag gick till affären och köpte söndagstidningar för att fördriva lite tid och få till några steg i alla fall. Sen äntligen blev det fint väder och sol. 


Satt en stund på balkongen och njöt av solen. Började att plocka fram sysakerna för att sy klänningen jag fått i uppdrag av coach Katarina att sy. Tvättstugedags på eftermiddagen. Skönt att få tvättat. Det var även skönt att komma igång och göra lite roliga saker. Ibland är vädret avgörande för mig om jag har gaist att göra saker. På kvällen var jag tvungen att gå 7000 steg som saknades så det var bara att ge sig ut på en timmes promenad. Med musik i öronen går det alltid lättare och att vädret var bättre med solen som sken gjorde också att det var skönt att gå alla stegen som saknades. 

Det blev en härlig dag till slut och jag fick lite gjort och även en bra vilodag. Kortvecka nästa vecka och sen midsommar på fredag. Det ska bli en rolig vecka. Mycket på jobbet att fixa. Träffa coach Katarina på tisdag. Min bror fyller 45 år på midsommarafton så det blir stor baluns på midsommar med släkt och vänner. Det ska bli kul. Jag har lovat att vara chaufför.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med grädde, bacon
Lunch
Spenatsoppa med bacon
Mellanmål
Ost, salami
Middag
Korvstroganoff med lök och grädde, rester av salladen från lunchen igår
Dagens motion
12 087 steg
Dagens bästa
Att det blev en solig dag till slut
Klänningen som jag sydde blev fin

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...