fredag 22 juni 2012

201 dagar kvar

Glad Midsommar!
Vaknade till en underbar och solig midsommarmorgon. Jag hade ställt klockan på halvåtta för jag hade många steg att gå innan jag blev hämtad runt 12. Stack ut på min runda strax efter åtta och när jag kom hem hade jag gått 11 197 steg. Kände mig supernöjd att vara klar med nästan alla steg innan jag skulle iväg på midsommarfirande. Åt frukost och började fixa mig för festen. Gjorde en liten efterrätt att ta med mig som jag tänkte äta när de andra åt tårta. Jag blandade vispad grädde med turkisk yoghurt, lite honung, blåbär och hallon. Plus att jag tog med en liten låda med laxen jag gjorde igår kväll med rester av citron/dillsåsen för att ha någon att äta ifall vi fick mat sent på kalaset.

Blev hämtad runt tolv och sen gick bilturen till Nykvarn där min bror bor. Min bror fyllde 45 år idag så det blev både födelsedags - och midsommarfirande i ett. När vi kom höll de på att resa den fina midsommarstången som det skulle dansas runt sen. Vi fikade med kaffe och tårta. Jag åt lite av min lax. Sen blev det tipspromenad och jag vann första pris, en fin flaska rött vin. Jag brukar aldrig vinna så det var trevligt. Därefter var det den traditionella 5-kampen med bl a säckhoppning, kasta ner ölburkar från en bräda, kasta bollar i hink mm. Hör och häpna mitt lag vann och första pris var varsin chokladkaka så jag fick ge bort min. 

Här sliter de hårt för att stötta stången.

Lite dans kring midsommarstången.

Jag och mina två kära bröder!

Jag i min nya klänningen som jag kände mig väldigt fin i. Hade röda fina träskor och ett rött halsband och en vit linnekappa över när det var lite kallare. Tur att det blev en fin och solig dag så jag kunde använda klänningen. Flera av gästerna tyckte att klänningen var snygg. Så nu är uppdraget klänning helt utfört - mission completed!

Vi fick en god buffé där jag kunde välja goda ostar, grillad kyckling, kryddiga köttfärsdolmar, yoghurtsås, fetaost, ägg. Jag blev mätt. Jag drack bubbelvatten hela dagen och kvällen. Jag åt min efterrätt några timmar efter middagen som ett litet mellanmål lite extra.

Framåt kvällskvisten dök myggorna upp och vi började känna oss frusna så då kom filtarna fram. Runt 22 var vi nöjda och det var dags att bege oss hem. Jag var chaufför och fick skjutsa hem mormor, moster, morbror och kusin. Lite trafik på vägen hem. Vi kom hem lugnt och säkert. Skönt att vara hemma nu.


Dagens måltider
Frukost
Tonfiskröra med kokt krämigt ägg
Lunch
Lax med dill/citronsås
Middag
Buffé enl ovan
Dagens extra
Efterrätt med grädde/yoghurt och bär
Dagens motion
Minst 12 000 steg
Dagens bästa
Kanonbra midsommarväder
Härlig dag med släkt och vänner
Att få ihop så många steg på morgonen

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...