tisdag 5 juni 2012

218 dagar kvar


Jag vaknade supertidigt 05.30 och kunde inte somna om. Låg och läste sen var det dags att gå upp. Fixade frukost och lunchlåda att ta med. Promenerade till tunnelbanan i det sköna vädret. Gick en liten runda på lunchen. Sen var det äntligen dags att gå till Katarina min coach. På vägen passade jag på att gå på en bokrelease för illustratören Lotta Kühlhorn som gjort en bok om att göra mönster. Tillställningen hölls i hos Gärsnäs i det coola guldhuset i Vasaparken. Det bjöds på en del onyttigheter. Jag köpte och fick boken signerad av Lotta.

Lottas bok


Ilustratör Lotta Kühlhorn, hon har samma mönster på klänningen som bokomslaget!


Det bjöds på vin, chips och godis, jag älskar winegum men idag blev det inget skit!

Skyndade snart vidare till mötet med min coach. När Katarina kom ut hade hon med sig en tjej som följer min blogg. Roligt att få träffa någon som läser om min resa. Det är alltid lika roligt att komma till Katarina för det känns så lätt att prata och vi pratar om saker som får mig vidare i livet. Vi pratade om hur min Greklandsresa varit och vad som gått bra eller mindre bra. Det var snart dags för vägning och YES - jag hade gått ner -1,5 kg på två veckor! Supernöjd! Total viktnedgång nu är -7,1 kg. Så härligt och jag följer uppsatt mål. Katarina var också nöjd med resultat. Dock såg Katarina att jag inte får i mig tillräckligt med vatten. Vet att det varit dåligt senast veckan men det får jag ändra på. Sen gick vi igenom mina två uppdrag jag hade till vår träff idag. Ni ser nedan bilder på mina uppdrag.


Uppdrag 1: Köpa ett plagg i stl 38, min blivande storlek när jag är klar


Uppdrag 2: Förslag på plagg jag ska sy till mig själv till midsommar.

Varför uppdrag 2? Jag har tidigare haft en liten syateljé där jag sytt på uppdrag till andra vid sidan om mitt ordinarie jobb. Ateljén la jag ner för några år sedan  men jag saknar min hobby. Därför försöker jag att ta upp ett av mina stora intressen, att skapa och sy. Att släppa in det i mitt liv igen. Katarina gav mig därför denna uppgift. Att jag helt enkelt ska få tummen ur... Nu är jag inspirerad att sy en klänning eller så blir det alla tre! Det blir i alla fall klänningen till vänster som ska sys upp till midsommar. En bra uppgift från Katarina. Hon är lite klurig som får mig att ändra tankebana om det här med att skapa och sy. Tack för att du hjälper mig in på den på spåret igen.

Nu har jag gått mina sex gånger men jag kommer att fortsätta träffa Katarina men inte en gång i veckan fortsättningsvis. Nästa gång vi ses blir troligtvis om två veckor men vi ska höras i veckan och göra upp en plan för framtida coachträffar. Jag kommer att vilja träffa min coach regelbundet för det ger så positiva saker så det hjälper mig väldigt mycket för att nå mitt mål.

När vi skulle skiljas så fyller Katarina på mig med fina ord. Att jag var så snygg och att jag har bra klädsmak. Såna ord betyder mycket och gör mig väldigt glad. Hon fick en varm kram. Tack för de fina orden, Katarina!

Nu var det dags att rusa vidare till en träff med min väninna Linda. Vi skulle ses på Björk, grill & bar som ligger i Mariottt Courtyard hotell på Kungsholmen vid Rålambshovsparken. Vi hade en trevlig stund. Jag firade med lite god mat och bubbelvatten. En händelserik dag. Snart sova men måste stega lite till först får bli nåt varv runt huset. Skönt att det är ledig dag imorgon.

Förrätt: Skagen med löjrom, skippade brödet!

Dryck: Bubbelvatten

Varmrätt: Hamburgare med ost och stekt sidfläsk, side sallad med tomat och lök,
beställde en liten skål med majjo och en liten kanna med olivolja till salladen.
Skippade hamburgerbrödet, pommes frites och ketchup!

Dagens måltider
Frukost
Kokt krämigt ägg, räkor och majjo, salamikorv
Lunch
1,5 laxburgare, cremefraichesås med lite majjo och dill + halv tomat
Middag
Skagenröra med löjrom, hamburgare m. ost, sidfläsk, majjo och sallad
Dagens motion
12 012
Dagens bästa
Att jag gått ner -1,5 kg
God middag enl mina önskemål
Att träffa coach Katarina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...