lördag 2 juni 2012

223 dagar kvar


Idag är det torsdag 31/5 näst sista dagen på Kos. Vaknade runt åtta och begav mig ut på min härliga och sköna morgonrunda med musik i öronen. Det blev en tur in till byn. Många turister som var uppe tidigt de var på väg till båtarna i hamnen för utflykt. Tillbaka till hotellet gick jag till restaurangen för en god frukost. Alltid hungrig efter mina morgonpromenader.

Dagens utsikt från solstolen, har bytt plats. Härligare att ha havsutsikt än utsikt över poolen.

Sista soldagen så idag skulle pressas. Smörjde in mig ordentligt. Läste och njöt av den härliga utsikten. Innan lunch passade jag på att simma 20 minuter i den stora poolen ute. Skönt men mycket klor. Hungrig gick jag till restaurangen för att äta lunch.



Dagens lunch var fräsch och god. Det blev grillad kyckling, kålsallad, tomat och fetaost och en klick tzatziki till det. Det var smarrigt.

Efter lunchen blev det en stund på solstolen igen. Jag gillar att ligga och sola, läsa och bara njuta av lugnet och av stunden. Dagen avslutades med ett nytt besök på spa avdelningen. Idag hade jag bokat en ansiktsbehandling för att fräscha till min soldränkta hy. Det var superskönt och avkopplande. Tjejerna på spa avdelningen för supermysiga och jag pratade mycket med dem under veckan. De tyckte att jag var så duktig med mina steg och hur jag kämpade på. Den ena tjejen blev så förtjust i min stegräknare så hon frågade vad det var för märke och beställde en egen på nätet. Roligt att kunna inspirera andra. Det var ljuvligt med lite sista lyx på spa:t.


Så var det dags för sista kvällspromenaden den gick in till byn igen. Denna gång fönstershoppade jag längs shoppinggatan men det var mest skräp eller sedvanligt som glasögon, badkläder, hattar, väskor och annat. Det blev inget handlat. Men jag njöt av att gå i hamnen och se de genuina hamnkrogarna i hamnen. Än så länge var det inte så mycket turister men kan tänka mig hur det ser ut under högsäsongen.  Gick hem för att äta min sista middag på hotellet. Pratade med ett par vid bordet bredvid. Har träffat lite folk under veckan som har varit trevliga att prata med. Men det är skönt att resa själv för då väljer man om man vill prata och umgås med folk eller inte. Det har varit skönt att mest umgås med mig själv. Jag har bara varit i nuet.


 
Det blev några vykort också!

Imorgon är det dags att åka hem så jag packade min resväska på kvällen och avslutade med en film som jag inte orkade kolla klart på. Läste lite - läser spännade kriminalromaner så det är svårt att inte läsa hela tiden. Somnade gott.


Dagens måltider
Frukost
Omelett, bacon,  fetaost, tomat och ostskivor
Lunch
 Grillad kyckling, kålsallad, tomat/feta,tzatziki
Mellanmål
Salami och ostskivor
Middag
Köttfärsås med ost. Grytor med  tzatziki
Dagens motion
14 109
Dagens bästa
Ännu en skön dag
Härlig ansiktsbehandling

/Chanette




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...