söndag 3 juni 2012

220 dagar kvar

Idag när jag vaknade så regnade det i alla fall inte så det kändes lite bättre idag. Sen började det att regna men när jag skulle ut och gå runt lunch då hade regnet upphört och det var skönt. Jag gick från Årsta till min vän Malin i Hornstull en promenad på ca 45 min. Malin och jag gick från Hornstull till Mariatorget för att möta upp två vänner till oss, Juha och Madeleine. Vi fikade/lunchade på ett ställe där det gick att välja salladsingredienser helt själv. Det var toppen för mig och jag blev mätt. Drack vatten till. Trevligt att träffa några vänner. Och roligt att de såg att jag gått ner i vikt. Sen gick jag med Juha på en liten loppisrunda och fyndade ett par fina röda örhängen på stadmissionen. Begav mig hemåt och upptäckte att jag fått ihop alla mina steg för dagen så nu blir alla steg bonussteg resten av dagen. Härligt.

Dagens lunch ute på café:
Sallad med kyckling, fetaost, mozarella, sallad, tomat, avokado
och en dressing på majonäs och gräddfil med örter.

Det är söndag idag och då brukar jag laga matlådor till kommande vecka. Jag ska se om jag hittar några roliga recept på lite nya rätter för att få variation på smakerna. Ska kolla om jag kan finna något i senaste LCHF-bilagan. Det blev inget från bilagan. Det blev tre rätter, köttfärsbiffar med championsås, köttfärssås och laxbiffar med fetaost och basilika. Laxbiffarna har jag aldrig gjort förut. Blir spännande att smaka på dem. Ska göra någon god sås till laxen. Visar hur laxbiffarna blev. Som jag sagt förut det är skönt att stöka runt i köket och göra fler rätter på samma gång. Planering för att äta rätt är A och O. Nu har jag matlådor för hela veckan. Jag har även lite färdiglagat i frysen så det finns att välja på.


Laxbiffar med fetaost och basilika

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med grädde, bacon
Mellanmål
1 baconskiva, brieostbit
Lunch
 Sallad ute se ovan
Mellanmål
Salami korvskivor
Middag
Smakprover på de rätter jag lagade
Dagens motion
13 147
Dagens bästa
Fick ihop många steg
Träffade goda vänner
Lagade 3 rätter till veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...