fredag 1 juni 2012

228 dagar kvar

Lördag 26/5 första dagen på Kos. Sov oroligt hela natten, hård säng och dålig luft på rummet. Vaknade runt åtta låg kvar en stund men sen hoppade jag upp och satte på mig träningskläder och begav mig ut i omgivningarna runt hotellet. Jag gick längs havet och njöt av utsikten, värmen och solen så underbart. Fick ihop 6000 steg innan frukost.



Första frukosten blev äggröra, bacon, fetaost ,tomat och lite yoghurt.

Utsikten från frukostbordet över en del av poolområdet.

Efter frukosten blev det några timmar vid poolen i solen. Skönt att bara få ligga och vila och njuta av solen och värmen. Solen sken från en klarblå himmel inte ett moln så långt ögat kunde se. Underbart!  Snart dags för lite lunch. Hela veckan kommer jag att äta från hotellets buffé. Efter maten tillbaka till solstolen och lugnet. Men vid fem-tiden var det dags att träna lite. Det var varmt och soligt så det blev gymmet och gåbandet. Gick en timme på bandet och efter det simmade jag 30 min i en kall bassäng inomhus. Väldigt uppfriskande och härligt.

En välbehövlig dusch och sen middag. Efter middagen blev det lite loungehäng med en sparkling water det var den festligaste drycken jag drack på hela semestern. Inget vin för mig eller några drinkar. Tillbaka på rummet blev det lite bokläsning och sen såklart Eurovision. Roligt att Loreen vann. Hennes fina "kimono" hade designer Martin Bergström (som jag känner) gjort. Såg inte riktigt hela tävlingen för jag somnade flera gånger i soffan. Somnade gott i sängen sen efter en skön och tuff dag. Fick faktiskt ihop 17 709 steg.


Dagens måltider
Frukost
Äggröra, bacon, fetaost, tomat och lite yoghurt
Lunch
Stekt kyckling, köttfärssås med ost, tzatziki, tomater och kål

Middag
Kalkon, fisk, tomater och tzatziki
Mellanmål
Ostar och lite grönsaker
Dagens motion
17 079
Dagens bästa
Bra träningsdag
Fick ihop många steg
Solen och värmen

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...