lördag 2 juni 2012

Ruggväder

Nej men vad är det för väder som jag kommit hem till. Regn, blåst och så svinkallt på det! Det första jag tänkte på när jag vaknade var hur ska jag kunna få ihop mina 12 000 steg idag. Jag vill inte ens gå utanför dörren. Satt och bloggade och tittade på tv till 12. Sen var jag tvungen att ge mig ut i det ruggiga vädret. Jag behövde åka till Karlplan och järnaffären där för att köpa fler beslag till mina garderober som ska byggas i min hall.  Det var bara att sätta på sig grova kängor och lite lager på lager, halsduk, keps, handskar och min snygga regncape. En stor kontrast mot bikini och flip flop. Hade föredragit den sistnämnda klädsen om jag fått välja. Ut i blåsten, regnet och kylan. Traskade till tunnelbanan och där gick jag runt på perrongen för att jaga steg. Åkte till Karlaplan och handlade mina beslag. Då fick jag se dessa tappra löpare som sprang Stockholm Maraton idag i skitvädret. En kille sprang i bar överkropp och kolla in personen ovanför det turkosa paraplyet som är utklädd till dalmatiner, underbart! Vilka kämpar. Jag ska inte klaga för att få ihop mina steg idag de fanns de som verkligen hade det jobbigare.


Gick runt i Fältöverstens centrum och shoppade lite och fick ihop flera steg på stegräknaren. Började bli hungrig och då var det extra jobbigt att känna alla matdofter från restaurangerna inne i centrumet. Men jag är ståndaktig och började min resa hem istället. Från Gullmarsplan gick jag och regnet öste ner. Väl hemma fixade jag lite lunch det blev spenatsoppa med bacon. Supergott och enkelt.

Hoppas solen och värmen snart är tillbaka!

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...