lördag 9 juni 2012

214 dagar kvar

Lördag morgon då var det dags för ett vattengympapass. Vädret var sådär det duggade lite ute men det var ok när jag gick längs Årstaviken till badet. Idag hade vi den bästa instruktören hon körde med oss så svetten lackade i pannan. Det blev även en hårinpackning och en stund i ångbastun som jag gillar. Därefter tog jag en promenad till Hammarby Sjöstad och till restaurangen/butiken Fine Food där jag åt en smarrig Ceasar Sallad vid deras uteservering.  Jag bad att få utan brödkretonger.

Smarrig Ceasar Sallad hos Fine Fodd i Hammarby Sjöstad

Restaurang/Butik Fine Food deras charkdisk - helt underbara varor.
Ät där eller köp hem. Verkligen värt ett besök.

Sen tog jag bussen till Sickla Köpcenter där jag gick runt och tittade lite och shoppade en present och nya tallrikar. Gick sen till Fredells Byggvaruhus för att leta efter en gardinskena jag vill ha. Tyvärr fanns den inte. Jag köpte två bra förvaringslådor med olika fack. Fullpackad med x antal kassar tog jag bussen för att sen byta till tvärbanan. Gick sista biten med mina tunga kassar. Jag hann med att sitta i solen en stund på balkongen och njuta innan det var dags att göra lite nytta.

Jag började stryka och fixa. Gjorde högar med kläder, slänga (trasigt), ge bort och det som jag ska sälja av. Tittade på fotbollen på tv:n samtidigt och kul att Danmark vann. Middagsdags och jag hade rester från igår så det blev en repris men idag stekte jag lök och sparris och hade till laxen. Det blev jättegott och jag blev mätt.


För att få ihop dagens sista steg gick jag ut en sväng och passade på att slänga tidningar och sopor när jag ändå skulle ut. Alltid skönt att förena nytta med stegen. Skön kväll ute och det blev bara en liten sväng då det inte var så många steg jag saknade.

Min härliga coach Katarina ringde och hon gör mig alltid på gott humör. Jag blev glad att hon ringde.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra, skinka och grädde
Lunch
Ute lunch, Ceasar sallad m kyckling och bacon
Mellanmål
Salami
Middag
Skagengratinerad laxfilé med dillsås + stekt grön sparris och lök
Dagens motion
12 246 steg
Tufft vattengympapass
Dagens bästa
Lite sol
Annas tuffa vattengympapass
Fler inköp  till köket
Katarinas samtal

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...