onsdag 27 juni 2012

Farligt, eller?

Hängmörad Entrecote jag åt häromveckan, mums!

Larmrapporter i dagens tidningar om lågkolhydratskost och rött kött. Det kan öka risken för hjärtsjukdom och stroke står det. I DN står det tom att LCHF kan ge detta. Men om man vet vad LCHF är så förstår man att detta inte är sant. Vi äter bra och riktig mat som inte är farlig.  Kostdoktorn skriver bra om detta på sin sida. Många har gjort inlägg på hans sida om hur bra de mår av att äta LCHF och hur friska de blivit. Och jag kan bara hålla med någon där som säger att om jag får vara frisk med LCHf men dö lite i förtid så är det mer värt att vara frisk än att vara sjuk medans man lever. Det är tråkigt med artiklarna för de som skriver dessa är inte insatta i vad LCHF är och är då inte kritiska till vad de skriver. Som det brukar vara när någon skriver negativt om LCHF.

HEJA LCHF och för att vi mår så bra med dig! Jag kör på som vanligt och mår mycket bättre än med kosten jag åt innan.

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...