fredag 29 juni 2012

194 dagar kvar


Fredag igen. Vaknade tidigt idag också så det blev en lugn morgon. Jag hittade ett linne som jag egentligen aldrig kunnat ha för när jag köpte den satt den tajt. Idag satt den löst :-) jag blev väldigt glad. Roligt att växa i kläder. Promenad i det härliga vädret till tunnelbanan. Varmt och skönt. Varför kan det inte vara så här varje dag? Jag behöver det och snart är det semester då måste solen och värmen komma.

Mycket gjort på jobbet idag också. Några av mina kollegor skulle gå på semester idag så vi lyxade med rosa bubbel och min mintchokladkaka som jag bakade igår. Jag serverade hallon och vispad creme fraiche till det.


En liten bit kaka med hallon, mynta och vispad creme fraiche.


Det blev faktiskt ett litet smakprov för mig. Kakan var väldigt god men mastig. Så det kan bli en likadan när moster fyller år. Tjejerna på jobbet gillade kakan och ville veta hur jag hade gjort LCHF-kakan. Mina kollegor hejar på mig på min viktresa. De kommer med uppmuntrade ord. Idag sa flera av dem att jag såg smal ut idag, att jag var supersnygg och att jag skulle fortsätta med att vara duktig och gå ner i vikt. Så det var mycket pepp från mina kollegor. Jag blir glad att de är engagerade och hejar på mig. Det blev lite bubbel för mig, ett halvt glas. Det var gott! Idag har kolhydrathalten varit hög. Första gången på alla veckor jag hållt på som den kan ha varit över gränsen. Så imorgon blir det den lägre nivån igen.

Jobbade över och mina kollegor började droppa av och till slut var det bara jag kvar. Klockan var mycket och det var ganska fint väder ute. Så jag bestämde mig för att ta en promenad till Kungsholmen och norrmälarstrand. Gick och njöt av kvällssolen och en skön kväll. När jag närmade mig norrmälarstrand började det blåsa och bli grått på himlen. Att gå längs norrmälarstrand är magiskt vackert. För 4-5 år sedan bodde jag där och promenerade längs vattnet så ibland återvänder jag dit för att promenera. Jag började bli hungrig så jag gick till Björk Bar & Grill vid Rålambshovsparken för att käka något. Det blev inkokt lax, dillmajonäs och en sallad. Jag beställde salladen extra och tog bort picklade grönsaker och färskpotatisen. Det var mycket gott. Nu fanns det risk för regn så jag tog bussen hem. Kunde ta bussen då jag gått många steg idag och var långt över minimigränsen. Nöjd med dagen och skönt att komma hem och in i värmen.

Inkokt lax, dillmajjo, sallad och citron.

Dagens måltider
Frukost
2 ägg som blev äggröra + grädde och bacon
Lunch
Korvstroganoff och en klick creme fraich
Mellanmål
Mintchokladkaka med creme fraiche, hallon och ett litet glas bubbel!
Middag
Inkokt lax, majjo, sallad
Dagens motion
13 675 steg
 Dagens bästa
Pepp från kollegorna
Många steg
Fredag igen!

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...