söndag 10 juni 2012

213 dagar kvar

Vaknade i ottan redan halv fem slog jag upp mina blå och kunde inte somna om. Men till slut gjorde jag nog det fast det inte kändes så. Åt frukost och sen var det dags att promenera till Eriksdalsbadet idag igen för lite vattengympa. Det duggade lite lätt men det var ok och väldigt skönt med morgonpromenaden. Många ute och rörde på sig fast klockan bara var 10. Instruktören idag var ny för mig och hon körde hårt med oss. Så svetten lackade i pannan även idag. Promenad hem till Årsta när gympan var avklarad. Idag kände jag att det var lättare för mig att gå i uppförsbackarna. Jag har i alla fall en djävulsbacke som går rakt upp i ... känns det som. Idag gick jag uppför den utan att stanna och vila. Men 7 kg fett som har försvunnit från min kropp gör att jag orkar mer eftersom jag är mycket lättare än tidigare. Roligt när jag känner så stor förändring av orken. Hungrig efter träningen så när jag kom hem blev det att fixa något snabbt i matväg. Det blev en favorit, spenatsoppa med laxrester och det smakade gott.

Solade lite när solen tittade fram emellan målen. Möblerade om i vardagsrummet och la på sommarmattan. Ryamattan är inlämnad på kemtvätt. Nu är det sommar som gäller. Jag har bytt ut kuddar i soffan och tvättat det vita sofföverdraget. Så allt känns fräscht och jag gjorde ett fint stilleben i fönstret med vaser, ljuslyktor och blommor.

Fick även ge mig ut på en promenad på kvällskvisten då jag hade ca 3000 steg kvar. Vädret var härligt. Solen tittade fram och det blev en skön och varm promenad i Årsta. När jag kom hem lagade jag middag. Det blev fläskilégryta med en massa goda ingredienser, se nedan. Käkade och blev mätt. Nu är det soffläge en stund. Men snart är det dags att fortsätta fixa lite innan det är dags att sova.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra, skinka och grädde
Lunch
Spenatsoppa med grädde och laxrester
Mellanmål
Salami
Middag
Fläskfilégryta med chorizo,lök, paprika, champinjoner med grädde
Dagens motion
12 055 steg
Hårt vattengympapass
Dagens bästa
Möblerade om i vardagsrummet
Sköna promenader
Bättre ork i backarna
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...