onsdag 13 juni 2012

210 dagar kvar

Redan onsdag dagarna bara springer iväg. Promenerade till tunnelbanan i härligt väder. Lyssnade på radion i lurarna. Idag var jag hungrig på förmiddagen innan lunch. Åt min matlåda sen blev det en liten inköpsrunda till jobbet på Granit. Fick ihop lite steg. Det började regna på lunchen. Sen hade jag ett möte med banken/pensionsrådgivare. Snart var det dags att gå hem för att fixa middagsmat till mig och mitt kundmöte hemma. Jag skulle ha genomgång av budget med en kund så då passade jag på att bjuda en på en smarrig sallad med kyckling, stekt halloumi och grönsaker. Köpte maten på vägen hem från jobbet. Jag hade lite ont om tid men eftersom det blev en sallad så var den klar på ett kick och jag hann klart lagom till Linda kom.

Salladen blev god och vi åt oss mätta och det räcker till matlådan imorgon också. Det var ett bra kundmöte. Nu lite slappa i soffan men först en tur runt huset för att få till några steg till ser att det fattas 800 steg. Bara att traska ut en stund. Nu är jag tillbaka igen det gick snabbt. Har faktiskt känt mig trött idag men jag tror att det beror på det konstiga vädret. Så bäst att gå och sova nu klockan är mycket. God natt!

Ingredienserna till salladen:
Mix sommarsallad, små coola tomater i olika färger,
gurka, avokado, halloumi och grillad kyckling.

Salladen är klar och framställd bara att hugga in.

 
Dukning lite enkel men somrigt randig och grön/vit.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra, skinka och grädde
Lunch
Fläskfilégryta från frysen, halv avokado med creme fraiche klick
Mellanmål
En näve cashewnötter, salami
Middag
Kyckling och halloumisallad + olivolja
Dagens motion
12 022 steg
Dagens bästa
Bra kundmöte

/Chanette




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...