fredag 15 juni 2012

208 dagar kvar

Dagen började mindre bra för jag hade fått förstoppning! Inte kul men jag drack ett glas med loppfrön som fått stå i vatten och dra. Min coach har sagt att jag inte behöver hjälpa till på traven med olika fröer och sånt men jag kommer nu att vara mer noga med hur många gånger jag går på toa i veckan. Det har varit ett par gånger i veckan under en längre tid. Men nu var det stopp och det vill jag inte uppleva igen så jag kommer att köra med en loppfrö shot lite då och då och hjälpa till på traven. Så jag kom iväg lite sent men tog min morgonpromenad till jobbet.

Min moster skulle besöka mig på jobbet idag för att kolla in hur mitt ekonomisystem fungerar. Jag hade lunchlåda till oss med mig. Det blev köttfärsfylld zuccini med sallad. Gott och mättande. Vi tog även en promenad på lunchen och min moster shoppade lite kläder. Tillbaka på kontoret så jobbade jag på och visade hur programmet fungerade. Snart var det dags att sluta för dagen.

Idag efter jobbet skulle jag och moster på en lite fest och där bjöds det på vin, öl pizza och goda charketurier och en supergod ost. Så vi delade på en tallrik som då fick agera mellanmål. All var gott så vi var nöjda. Jag drack ramlösa.


Sen var det dags för oss att bege oss igen. Vi skulle ut och käka middag. När vi kommer till restaurangen då sitter min kusin i baren, min mosters son så vi blir glada och står där och pratar en bra stund. En rolig överaskning att träffa honom. Men sen börjar vi bli hungriga så vi får vårt bord på uteserveringen där solen har gått i moln och det börjar bli kyligt men vi härdar ut. Vi beställer in hängmörad biff. Jag väljer bort det som inte hör hemma på en LCHF tallrik, dvs pommes, sött senapssmör och rödvinssåsen. Jag bad om ett smör med västerbottenost som var riktigt gott och en sallad till. Det var inga problem att beställa på mitt sätt. Vi promenerade till bussen. Så till slut fick jag ihop stegen med ett varv runt huset när jag kom hem. Nu dags att sova.

Här har jag fått in maten och ska hugga in.
Vinet är inte mitt!


och slutligen en bild på mig själv i mina
guldjeans i en storlek mindre.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra, skinka och grädde
Lunch
Köttfärsgratinerad zuccini med sallad
Mellanmål
Ost och salami
Middag
Biff med gott västerbottensmör och sallad
Dagens motion
12 100 steg
Dagens bästa
Att magen kom igång till slut
Att träffa moster och gå på festligheter ihop
En härlig dag


/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...