måndag 4 juni 2012

219 dagar kvar

Vaknade tidigt och läste min bok som är i slutfasen och superspännande. När det var dags att stiga upp då hade jag blivit trött och ville inte gå upp. Fixade frukost som jag tog med till jobbet. Eftersom jag inte gick upp i tid så hann jag inte gå till tunnelbanan i morse. Inte bra för jag behöver sprida ut stegen under dagen så det inte ska bli jobbigt. Gick en stund på lunchen efter att jag ätit men när jag gick för dagen då hade jag bara fått ihop steg som jag vanligtvis har kommit upp i redan när jag kommer till jobbet på morgonen.

Så när jag börjar gå till tunnelbanan så bestämmer jag mig för att gå till Gamla stan istället för T-centralen. Kände mig som en turist bland de andra turisterna med guideböcker och kartor. Solen sken så det blev en härlig promenad genom gränderna i Gamla stan. Tog tunnelbanan en bit och sen var det dags att gå igen. När jag kom hem fattades det nästan 1000 steg. Kom hem sent så jag åt middag och sen för en stund sedan så jag gick ut och runt huset ett varv och sen var jag klar med dagens steg. Jag måste gå på morgonen och inte spara så många steg till kvällen. Att sprida ut stegen under dagen som är min plan för att få det att funka. Det känns i kroppen att jag varit ledig en vecka. Kroppen vill fortsätta i viloläge. Känner mig trött idag av att behöva jobba och jag skulle hellre ha legat på en solstol och läst min bok. Men imorgon är det tisdag och jag ska till Katarina min coach för samtal och vägning. Det ser jag framemot.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med grädde, bacon
Lunch
1,5 laxburgare, cremefraichesås med lite majjo och dill + halv tomat
Mellanmål
Brieost och några ostskivor
Middag
Köttfärsbiffar med champinjonsås
Dagens motion
12 034
Dagens bästa
Solen tittade fram
Skön promenad genom Gamla Stan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...