onsdag 20 juni 2012

203 dagar kvar

Vaknade till ett härligt väder. Solen sken in sovrummet. Igår kväll bestämde jag mig för att äta en ny frukost idag. Så jag förberedde en tonfiskröra med tonfisk, majonäs och lite skivad purjo igår så den skulle gotta till sig. Till det kokade jag krämiga ägg. Det blev en supersmarrig frukost. Blir nog en repris imorgon. 


Dusch och fix innan det var dags för dagens första promenad till tunnelbanan. Idag skulle jag hämta ett paket på Ica vid vasaparken, min nya dator :-)! Så idag åkte jag till Odenplan och sen gick jag till posten på Ica och hämtade ut mitt paket. Konkade och bar på kartongen till jobbet. Fick ihop fler steg än vanligt innan jag kom till jobbet men det gjorde absolut ingenting.

På lunchen gick jag ut och köpte nya
LCHF kokbok som fanns att köpa till dagens expressen.


Jag tog tidningen och nya boken och gick till Tegnérlunden och satte mig på en parkbänk och njöt av solen och av att läsa. LCHF kokboken var helt ok. Några recept känner jag igen sen tidigare tidningar eller kokböcker jag har hemma. Men klart värd även om den kostade lite mer än deras vanliga bilagor. Kanske en bok att ta med på semestern i sommar. Tillbaka på jobbet åt jag min lunchlåda.

På väg hem från jobbet gick jag en runda på PUB innan jag gick till tunnelbanan. Hoppade av bussen en hållplats tidigare. Har nu ätit middag och ska ut i den härliga kvällen och njuta av solen innan den försvinner för att få ihop de sista tusen stegen som fattas.


Dagens måltider
Frukost
Tonfiskröra med kokta krämiga ägg
Lunch
Fläskkotlett med skogchampinjonsås
Middag
Gratinerad köttfärssås med mozzarella och 1/2 skivad avokado
Dagens motion
12 033 steg
Dagens bästa
Skön sommardag

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...