torsdag 28 juni 2012

195 dagar kvar

Nej men vad gjorde jag innan mitt nya LCHF-liv? Vaknade tidigt och gick upp och började städa i mina köksskåp och flyttade runt i dem för att få bättre plats och bättre ordning. Slängde en massa i skafferiet som inte åkte med i förra rensningen. Gjorde frukost och käkade den framför tv:n samtidigt som "debatten" om det som stått i tidningarna om kött/lchf-larmet. Tyckte att motståndaren fick mer tid än Ralf/LCHF:aren. Det blir aldrig bra när tiden är knapp. Och i tidningarna i dag stod det mer skit. Tur att jag vet och är mer påläst än journalisterna. Kvart över åtta gick jag hemifrån och till tunnelbanan. Idag varmt och soligt. Halvvägs fick jag en härlig känsla i kroppen - va bra jag mår och har gjort ett tag - mycket bättre än på länge. Jag har mer postiva tankar ... jag är på rätt bana att få balans i mitt liv. En sån härlig känsla tillsammans med solen och värmen.

Som jag skrev igår så har jag fått en annan skrivare på jobbet och oj vad många extrasteg det blir minst ett par tusen extra blev det idag. Lunchen idag blev en favorit i repris från igår. Skulle ha klippt mig nästa vecka men på förmiddagen hörde min frissa av sig och sa hon inte kunde nästa vecka och hade tid för mig på lunchen. Så jag blev lite korthårigare idag.

Dagen flöt på och faktureringen rullar på i en rasande fart. Snart var klockan fem och nu var det dags att gå på vattengympa. Det blev ett bra träningspass och roligt att träffa några av tjejerna som jag inte sett på länge.

Handlade på vägen hem. Till middag ikväll blev det en hemmagjord skagen och avokado. Snabbt, enkelt och gott.

Min goda skagenröra som jag lagt i avokadohalvor med lite citron.

Efter maten var det dags för att baka en chokladkaka till mina kollegor till vår fredagsfika. Jag har aldrig bakat på LCHF-vis och jag har spanat in en kaka som jag tänkte baka på semestern till min mosters födelsedag så jag vill testa den innan jag bjuder den på en fest.

Ingredienserna till mintchokladkakan.

Här vispas och blandas det!

Dags för en stund i ugnen!
Färdiggräddad. Ska nu svalna och serveras i morgon
tillsammans med creme fraiche, grädde, hallon och mynta!

Ska bli kul att smaka på och bjuda mina kollegor på.
Smeten var i alla fall god :-)!

Dagens måltider
Frukost
2 ägg som blev äggröra + grädde och bacon
Lunch
Köttfärsfylld zuccini
Mellanmål
Brieost
Middag
Avokado fylld med skagenröra
Dagens motion
14 085 steg
Vattengympa
 Dagens bästa
Måbrakänslan
Många steg

/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...