lördag 2 juni 2012

222 dagar kvar


Fredag 1/6 sista dagen. Klockan ringde redan klockan sju. Jag ville hinna med en sista skön och uppfriskande morgonpromenad innan hemresan.  Bussen till flygplatsen skulle komma och hämta mig redan 10.15. Det blev en skön promenad och jag försökte njuta och insupa atmosfären riktigt ordentligt. Havet, solen och doften av värme en sista gång. Härligt. Frukost och sen upp på rummet för att duscha och packa ner det sista. Vinkade till en av spa-tjejerna som slängde en slängkyss till mig. Då har man gjort ett gott intryck :-). Bussen var lite försenad så jag satt i solen och njöt en sista stund.

Vyn från hotellets entrétrappa.

På bussen träffade jag ett nytt par som jag pratade med. Och på flygplatsen träffade jag paret jag satt med på nedresan. De frågade hur det gått med maten och stegen. Roligt när folk är intresserade och kommer ihåg vad man pratat om. Glada människor gör mig glad.

Handlade lite i tax-free. Jag brukar köpa olivolja när jag är ute och reser. Så även denna gång och lite lyxig dusch skrubb av märket Korres.

Fina olivoljor till min samling.

Bodyscrub med vattenmelon och tvål med granatäpple från Korres.

På planet serverades samma meny som på nerresan!! Dålig fantasi. Så det blev lite skaldjursröra och en köttfärsbiff och några få gröna bönor. Kakan och margarinet gav jag bort till killen bredvid mig. Han blev också glad. Tittade på en film på flygresan hem.

Snart hemma igen och under flygresan fick vi veta att vädret hemma var runt 8 grader och regn!! Nämen gud va trist. När jag hämtade min väska träffade jag på några par som jag pratat med på Arlanda innan jag åkte. En av damerna blev så glad att se mig och sa och va kul att se dig, jag hoppades att vi skulle träffa på dig igen. Men gud så gulligt sagt. Det värmer i hjärtat att folk säger så. Tack alla fina människor jag mött på denna resa och som förgyllt den.

Arlande express in till Stockholm. Trängdes sen på centralen med alla pendlare och turister i fredagsrusningen. Vilken kontrast mot mina stillsamma promenader! Något att tänka på!
Tunnelbana och buss hem min bostad i Årsta. Slängde in väskan  för att gå och handla lite mat. Hann även med ett besök till Apoteket för jag har fått soleksem på armen som inte vill ge sig så jag fick köpa en salva där.

På ICA träffade min svägerska Åsa som kramade om mig och önskade mig välkommen hem.
Vad skulle jag äta till middag.Jo en riktig köttbit stod på önskelistan. Jag lyxade med oxfilé, sparris och kryddsmör. Mums. Jag köpte räkor så imorgon blir det en skagen och avokado.



När jag kom hem var jag glad att jag klarat av så många steg så jag inte behövde vara ute längre än nödvändigt i ruskvädret hemma. Det räckte med en runda till apoteket och affären.




Skönt på ett sätt att vara hemma bland sina saker men vädret kunde ha varit bättre. Jag bloggade och försökte skriva ikapp mina dagar i Grekland. Lagade min middag som jag avnjöt och sen blev det finalen i Let´s dance. Vilken dansglädje. Båda var värdiga vinnare men jag höll på Anton som vann. Skönt att få lägga sig i sin egna säng.


Dagens måltider
Frukost
Omelett, bacon,  fetaost, tomat och ostskivor
Lunch
 Skaldjursröra, pannbiff med några gröna bönor
Mellanmål
Cashewnötter, brieost
Middag
Oxfilé, stekt grön sparris, kryddsmör, sallad och avokado med olivolja
Dagens motion
12 252
Dagens bästa
Den sköna sista stunden i greklandssolen
Att komma hem och få sova i min säng
Alla fina människor jag träffat på resan

/Chanette






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...