måndag 18 juni 2012

205 dagar kvar

Så var det måndag igen och dags för att jobba. Lite trött idag eftersom jag kom i säng sent igårkväll. En uppfriskande promenad till Gullmarsplan blev det och jag klarade mig från regn. På lunchen blev det en promenad till H&M för att byta klänningen jag köpte för ett par veckor sedan i stl 38. Min moster fick prova den och den var liten i storleken så jag bytte upp mig till en stl 40 så att jag kan ha den fina zebraklänningen när jag gått ner alla mina kilon. Jag har kollat på flera butiker men 40:an har varit slut men jag hittade en idag så då blev det ett byte.

Efter jobbet träffade jag en av mina bokföringskunder. Jag promenerade till  Gamla Stan där hennes nya kontor ligger och där hade vi en liten genomgång av ekonomin. Sen gick vi ut och åt och snackade bort ett par timmar. Vi hade en trevlig kväll. Jag valde fläskkotlett med coleslaw + lite rödvinssås och till det beställde jag en sallad till. När maten kom in så såg jag att coleslawn inte var krämig och knappt någon kål utan mest morötter som jag inte ska äta just nu. Om fördelningen morötter och kål hade varit det omvända hade det kunnat funka. Jag har aldrig ätit en coleslaw som inte är geggig så det blev en besvikelse och jag åt inte upp den. Det var för lite fett på tallriken så jag beställde in ett litet smörpaket för att öka på fetthalten. Köttet och salladen smakade bra. 



Idag hade jag planerat stegen för jag visste att jag skulle bort på kvällen så jag hade gått nästan alla stegen när jag satte mig på restaurangen. De sista stegen passade jag på att gå på tunnelbaneperrongen när tunnelbanan stod still 10 min pga arbeten på spåret. Så när jag satte mig på bussen hade jag uppnått min 12 000 steg. Nu är timman sen och det är dags att sova. Har tagit fram en matlåda i frysen för morgondagens lunch. Försöker planera bra med maten och det funkar jättebra. God Natt!


Dagens måltider
Frukost
Äggröra med grädde, salami
Lunch
Köttgryta med grädde + 1/2 avokado
Mellanmål
2 st bitar Brieost
Middag
Restaurangmiddag, fläskkotlett, sallad och en smörklick
Dagens motion
12 303 steg
Dagens bästa
Att träffa min vän och kund Julia

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...