fredag 1 juni 2012

226 dagar kvar


Klockan ringde tidigt idag måndag 28/5 för jag skulle iväg på en båtutflykt till tre öar. Hann inte med någon promenad innan bussen hämtade upp oss för färd mot Kos stad och båten som vi skulle tillbringa dagen på. På båten fanns dynor så att det gick att ligga på båten och sola när vi var ute till havs. Vädret var strålande och vi var ca 50 stycken som var med på resan.

Först stoppet, här passade jag på att gå en gäng steg.


Tog en paus och en clubsoda med härlig utsikt.


Såna här bilder kan jag leva länge på i minnet.



Tillbaka på båten hade besättningen fixat en smarrig grillunch till oss.

Sen åkte vi vidare till två öar till. Vi besökte bland annat Kalymnos - tvättsvampsön. Jag köpte några fina tvättsvampar. Jag började bli hungrig så jag hittade en mataffär där jag köpte salami som jag kunde mumsa på medans de övriga smaskade i sig chips, öl och dricka för att bli mätta. Det kan vara jobbigt att se andra äta det som är lätt och tillgängligt men det känns så bra att inte äta den skiten utan att äta riktig mat istället. Nöjd med mig själv! Gick runt i hamnen så jag fick ihop fler steg. Sista ön var vi inte i land på utan där fick de som ville dyka, bada och snorkla. Det blev lite molnigt men det var bara skönt. Snart var vi tillbaka till Kos stad i hamnen.
En skön dag på sjön med en snygg solbränna på ryggen. Jag var rejält röd. Det är svårt att smörja in sig på ryggen själv. Klantigt borde inte ha somnat på mage.

Vi kom tillbaka först kvart i sju till hotellet. Den enda nackdelen med dagen var att jag inte fått ihop så många steg så jag gick till gymmet och gåbandet men det kändes segt. Middag och sen ut och stega runt på hotellområdet som en toka fram och tillbaka kändes som jag aldrig blev klar med stegen. Fick till slut ihop minimi ransonen. Puh! Dags att sova. Sjön suger!

Dagens måltider
Frukost
2 stekta ägg, fetaost, tomat och ostskivor
Mellanmål
En liten burk naturell yoghurt + ett kokt ägg
Lunch
 Grillspett, kålssallad, tzatziki
Mellanmål
Salami
Middag
Grillad kyckling, tomat, fetaost, kålsallad, tzatziki
Dagens motion
12 038 steg
Dagens bästa
Skön dag på sjön

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...