tisdag 12 juni 2012

211 dagar kvar

Somnade sent igår så jag var lite trött imorse när jag vaknade men det var bara att stiga upp och göra sig i ordning för att gå till jobbet. Först blev det frukost framför morgontv. Stegade till tunnelbanan idag med lite packning. Jag hade med mig en kasse med kläder som jag inte kan eller vill ha längre som jag skulle skänka till hemlösa genom ett härbärge. Förmiddagen rann iväg och snart dags för lunch. Jag gjorde en extra hamburgare igår som blev dagens lunch. Mina kollegor tyckte att det luktade gott om min mat. Själva åt det yoghurtlunch! Så de var lite avundsjuka på min mat. Min chef var och lämnade våra kassar med kläder och annat till personalen på härberget och de blev superglada för våra gåvor. Roligt att få bidra och hjälpa andra. De hade efterfågat kläder i stora storlekar. Nu fick de en kasse med XL/stl 50 som var min förra storlek och som jag aldrig ska ha igen.

När jag var hos min coach förra veckan så sa hon att jag drack för lite vatten så nu tänker jag verkligen på att dricka bra med vatten varje dag. Det blir några turer extra till köket på jobbet för att fylla på glaset med nytt vatten. Hemma häller jag upp en kanna för då håller jag bra koll hur mycket vatten det blir. Jag dricker nog runt 2 liter per dag och tränar jag blir det någon halvliter till. Får se om jag får godkänt nästa vecka hos Katarina. Vanligen går jag och väger och träffar Katarina på tisdagar men nu är kursen slut och vi har inte bestämt ännu hur ofta vi ska ses. Kändes lite trist idag att inte träffa Katarina och prata och framförallt få väga mig och se resultatet på vågen. Idag blev det ett samtal från min bästa väninna i Göteborg som blev ett peppande samtal. Alltid kul att prata med Kicki. Hon berättade att hon ätit min chorizosallad idag till lunch. Roligt att inspirera någon annan med ett recept.

Istället för vägning blev det ett vattengympapass på Eriksdalsbadet och det var skönt.  Träffade en kompis på tunnelbanan. Behövde gå steg så jag gick av tunnelbanan en station tidigare än vad jag brukar. En av kvinnorna på vattengympan sa att jag såg fräsch ut och att det syntes att jag gått ner massor i vikt. Sånt värmer. När jag kom hem värmde jag lite köttgryta som jag haft i frysen som jag tog fram igår så det tog bara någon minut så hade jag maten varm. Blir så hungrig efter träning eller så är det att det gått många timmar sen lunch. Det blev bara ett litet mellanmål innan träningen så jag klarade mig till middagen.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra, bacon och grädde
Lunch
Hamburgare, ost, tomat, avokadoröra och en klick bea
Mellanmål
Hårdost
Middag
Köttgryta med en klick creme fraiche  en stor ostskiva
Dagens motion
12 033 steg
Vattengympa
Dagens bästa
Berömmet jag fick idag för att jag är duktig
Att få ge och hjälpa någon som behöver

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...