söndag 1 juli 2012

192 dagar kvar

Idag vaknar jag upp till en ny månad det är den 1 juli idag. Vädret ser härligt ut. Stiger upp runt åtta äter frukost och sedan ut ganska tidigt för en långpromenad.

Lyxig frukost, rester av gårdagens middag, skagenröra + en klick löjrom och äggröra, mums!

Sol och värme gör de 7 000 stegen väldigt behagliga. Väl hemma sätter jag mig på balkongen och slår upp mitt nya parasoll och sätter mig under det i skuggan och känslan är sommar, sommar. Läser tidningarna och bara myser. Tar ner parasollet för att sola och får sitta i solen kanske i 10 minuter så kommer en massa moln och någon konstig dis så solen är inte alls varm och skön längre. Jaha det var den lilla sköna stunden.

Fick besök av min vän Linda. Vi snackade och käkade lunch samtidigt som jag sprang upp och ner i tvättstugan. När Linda gick hem kom en annan vän, Malin och käkade middag.  När hon skulle hem nu på kvällen gick jag med en bit för dagens sista steg och fick några extra på köpet.

En vecka kvar sen är det semester. 5 jobbdagar kvar - mycket att göra men snart ledig. Längtar efter ledighet, sol, värme och att umgås med nära och kära.

Dagens måltider
Frukost
 Äggröra + grädde, rester av skagenröran + lite löjrom
Mellanmål
Salami, brieost
Lunch
Chorizo och halloumi sallad
Middag
Fläsk kött med en klick vitlökssmör + lite sallad
Mellanmål
Hallon och några matskedar grädde
Dagens motion
12 852 steg
Dagens bästa
Att solen kom fram
Vänner på besök

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...