söndag 22 juli 2012

172 dagar kvar

Lördag morgon, klockan på ringning tidigt. Jag hade bokat in ett nytt danspass SH´BAM som skulle testas. Passet började klockan 10 på Eriksdalsbadet så jag gick hemifrån redan vid nio för att hinna dit och hämta ut min biljett senast kvart i tio. Vilket härligt pass det var. Det passet var roligare än zumba. Jag gillade det verkligen. Svettigt, tufft och verkligen konditionskrävande.

SH´BAM är klassen för dig som vill svettas, dansa och ha kul. Les Mills SH’BAM™ bygger på enkla heta moves till listettor och remixade gamla favoriter – helt enkelt det perfekta sättet .

Jag har redan bokat in ett nytt pass nästa lördag.

Tog en promenad hem sen i solen. Åt lunch och tog en dusch innan min vän Juha dök upp hemma hos mig. Vi hade bokat in att umgås hela dagen och kvällen och göra Stockholm. När Juha kom så satt vi och njöt i solen på balkongen en stund innan vi tog bussen och tunnelbanan till Söder. Vi gick runt och tittade i secondhand affärer och vi gjorde en del fynd, fina kokböcker, tavla och lite annat smått och gott. Vi gick och vi gick. Många steg blev det. Jag var dessutom väldigt mör i benen efter dansklassen. Det var en mysig dag och vädret var skönt. När vi var helt slut åkte vi hem för lite mat och dryck.

När vi kom hem sken solen så vi satte oss på balkongen med varsitt glas vin och njöt igen av kvällssolen. Jag lagade mat som vi sen åt på balkongen.

Förrätt: Skagenröra med löjrom


Varmrätt: Ungsbakad lax med gräddstuvad broccoli med dill och en grönsallad


Efterrätt: Svenska färska hallon med en skvätt grädde med riven mörk choklad


Efter middagen var det dags för lite dans ute på lokal.
Stupade i säng när jag kom hem mör i kroppen efter en tuff dag.

Dagens måltider
Frukost
Hallon och turkisk yoghurt
Lunch
Kesoplättar med skinka och ost
Mellanmål
Cashewnötter
Middag
Skagenröra, lax och stuvad broccoli, sallad, hallon/grädde
Dagens motion
31 605 steg inkl danssteg
ca 21 000 vanliga steg
ca 10 000 steg var danssteg
45 min SH´BAM (dansklass) 4 800 steg ingår i dansstegen ovan
Dagens bästa
Rolig dansklass
Skön och härlig dag/kväll
tillsammans med Juha

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...