fredag 6 juli 2012

187 dagar kvar

Vaknade lite före klockan som jag brukar göra nuförtiden. Gick upp för jag ville vara tidigt på jobbet idag för att hinna med allt arbete jag hade kvar att göra innan jag går på semester idag. Tog med mig frukost, lunch och middag ifall kvällen skulle bli lång på jobbet. Kom iväg en timme tidigare än vanligt. Skönt att komma tidigare till jobbet. Satte igång och körde på så det rykte. Snart var det lunchdags då åt jag min lunch Kyckling och coleslaw. En promenad till PUB för att köpa en stegräknare till min mamma som hon beställt. Sen gick jag och tittade på en ny kamera men jag hade svårt att bestämma mig så jag får sova på saken.

Tillbaka till jobbet där alla hade mycket att göra och alla var stressade mer eller mindre. Runt fem började mina kollegot droppa av. För att få lite ork tog jag fram min middagsmat och värmde i micron som var ostgratinerad falukorv med coleslaw (igen) men jag gillar det. Klockan började bli mycket och jag jobbade på. Till slut var jag ensam kvar på jobbet. När klockan slog halv nio då var jag klar så långt jag orkade. Har lite kvar men det får jag göra sen. Det var sådant som kom in sent till mig och det är omöjligt att hinna allt. Men skönt att jag hann det jag hann. Jag kollade på min stegräknare och den visade som tur var på över 8500 steg.

Jag städade mitt skrivbord och tog väskor och påsar och begav mig till tunnelbanan vid T-centralen. Sen gick jag av bussen två hållplatser tidigare och fick en härlig solnedgångsvy. Det blev även en runda runt huset för att få ihop alla steg. Handlade lite räkor på ICA som jag tänkte äta nu fast det är sent. Vill fira att jag har semester. Sitter i soffan nu och hör att det börjat regna ute. Håller tummarna för att det fina vädret kommer snart. God natt! Imorgon ska jag skriva ner semestermålen!


Dagens måltider
Frukost
Äggröra + grädde och bacon
Lunch
Grillad kyckling med coleslaw
Middag
Ostgratinerad falukorv med coleslaw
Fredagsmys
Räkor med aioli
Dagens motion
12 043 steg
Dagens bästa
Att nu är det semester!!

/Chanette




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...