måndag 16 juli 2012

178 dagar kvar


Dags för en sista promenad i vackra Visby. Idag var vädret grått och trist men Visby är vackert oavsett väderlek. Här nedan en bild på Österport. Muren runt Visby är så vacker och ståtlig.

Idag sista dagen så det var att gå upp tidigt för att packa det sista och städa ur lägenheten. När det var klart träffade vi våra föräldrar för att käka lunch innan vi tog färjan hem igen.

För min del blev det en god fisksoppa som var starkt kryddad. Jag drack vatten till.


Sen tog jag och kusinen en sista vattenpaus på ett ställe på stora torget som heter Bolaget. Bolaget är ett supermysigt ställe, en mycket bra restaurang som har öppet året om men på sommaren har de en av Visbys bästa utebar/servering! Ett av mina favoritställen en eftermiddag i solen med ett glas vin. Fast idag blev det en loka! Och det gick lika bra. Vi satt där och njöt av vyn över torget.


Sen var det dags att hoppa in i bilen och åka ner till färjan. Färjan tog ca tre timmar. Vi hade ätit lunch innan så jag hade med mig lite ost och serranoskinka som jag kunde mumsa på under hemresan. Kollade på en film på båten så resan hem gick fort. Fick skjuts hem av min kusin. Mycket packning att kånka på. Känns skönt att vara hemma igen.

När det är resdagar så är tiden lite begränsad att få ihop stegen. Så när jag kom hem hade jag ca 5 000 steg att ta igen. Jag gick en omväg till affären sen gick jag hem med matkassen och sen ut igen och gick några varv runt kvarteret. Klockan började bli mycket så jag ville få det gjort. Jag var hungrig också. Fick till slut ihop mina 13 000 steg. Gick hem och lagade middag. Det blev fläskkottlett med kantrallsås. Mums!


Hann med några blogginlägg och sen äntligen dags för att hoppa i säng. Skönt att få sova i sen egna säng. Läste några tidningar innan det var dags att släcka. Jag somnade direkt när jag släckte lampan.

Fick ihopp 13 152 steg.
Njöt av sista dagen på Ön.
Att solen tittade fram
Att komma hem

/Chanette




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...