tisdag 31 juli 2012

163 dagar kvar



Vaknar tidigt till en härlig måndag. Ligger och läser en stund innan jag går in till tjejerna och äter frukost. Jag bor i ett litet gästhus. Till frukost blir det ägg, skinka + ostskivor och lite bregott på. Solen skiner och vi tar oss ner till bryggan där vi spenderar hela dagen. Men innan vi gick ner dit så blev det promenad för mig och ett gympapass för tjejerna nere vid vattnet. Efter träningen så solar vi, snackar, läser bok, några badar, jag och Matilda spelar Bratzy och vi vinner varsin gång. Dagen springer iväg och vi har det supermysigt. De frågar om jag vill stanna en natt till och det vill jag såklart.


Bryggan vi tillbringade dagen på!

Jag erbjuder mig att fixa kvällens middag så jag åker till mataffären i Gnesta och inhandlar diverse godsaker. Det blir hemgjorda hamburgare, grillade grönsaker, grillad halloumi, coleslaw, avokadoröra och sallad. Roligt att få laga mat till andra. Jag stod nere vid stugan som ligger vid vattnet och grillade. Magiskt med solen som sken i nacken på mig. Det var lite lite kol så det tog lite tid att få det grillat och klart men det var mycket gott och tjejerna var nöjda med middagen.




Sallad med tomat och fetaost!

Lite vitt vin blev det till maten!

Helt vindstilla och kavt lugnt på sjön!

Efter maten blev det en promenad fram och tillbaka på vägen ovanför stugan och att gå där var härligt. På sjön var det kav lugnt och kvällssolen höll på att försvinna. Tyst och vackert kan en promenad bli bättre. Till slut hade jag fått ihop stegen fast jag bara varit på tomten och uppe på vägen och gått. Tjejerna var imponerade att jag fick ihop hela 13 041 steg. Sen satt vi på altanen med tända ljus tills det var becksvart på himlen då var det dags att krypa in in min lilla stuga. Jag var trött så det var skönt att gå och lägga sig. Supernöjd med dagen. Så skönt att vara på landet. Fridfullt!

Storstugan röd och härlig! Min vy på kvällspromenaden!



Utsikten från altanen när vi äter middag!


Dagens måltider
Frukost
Kokta ägg, skinka + ostskivor och liten bregottklick
Lunch
Grillrester från kvällen innan
Mellanmål
Nötter och brieost
Middag
Grillade hamburgare och grönsaker, halloumi, sallader och såser
Dagens motion
13 041 steg
Dagens bästa
Härlig dag på bryggan med tjejerna i solen
Grillningen
Att få ihop alla stegen trots att jag höll mig runt stugan


/Chanette





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...