måndag 20 maj 2013

En vecka på Rhodos gick fort...


En veckas semester gick alldeles för fort här kommer bilder
från resan och en liten resumé
 
Promenerade och gymmade på morgnarna och det var en skön start.
Frukosten var oftast ägg och bacon och lite annat gott.
Första lunchen på hotellet var en härlig hemgjord hamburgare med coleslaw.
Det var lite svårt faktiskt att få restaurangpersonalen att ge mig det jag beställde
vilket var jobbigt. De "förstod" vad jag beställde men sen kom det inte in rätt saker!  
 
Att bara vara var så skönt. En dag hade vi riktigt varmt och soligt.
Det blev spa-besök på hotellets egna spa. Jag gjorde en ansiktsbehandling
och även en härlig och välbehövd massage. Det var så skönt och avkopplande.
 
Den grekiska maten var god. Vi testade lite olika rätter.
Här är det ugnsbakad fetaost, tzatziki, shrimp saganaki
och stifado - en kötträtt med kalvkött och lök, gott, här förstod
kyparen mig så jag fick en sallad till istället för ris och pommes!
 
 Lunch i Rhodos stad hann vi också med. Vi hamnade på en liten
gullig taverna i turistkvarten vid hamnen. Supergod mat och även
här testade vi lite olika rätter. Grekisk sallad, grillad halloumi,
grillade räkor och marrokanska köttbullar med ett litet ägg.
Vi gillade maten och var mätta och belåtna när vi tog lokalbussen
tillbaka till hotellet i Ixia där vi bodde på Vings nya Sunprime hotell,
Sunprime Miramare Beach!
 
Underbara omgivningar som jag njöt av på mina morgonpromenader.
Härligt när solen tittade fram. Vi hade lite halvtaskigt väder men njöt
av ledighet och att bara vara.
 
Under veckan drack jag mest bubbelvatten till lunch och middag.
Men jag drack vid några tillfällen sådant som inte var LCHF.
Det blev några torra cider och några bacardi breezer.
Alltså medvetna val!
 
Gymmet besökte jag flitigt. Sats hade klasser så det blev några pass
också under veckan, sats energy - aerobics och vattengympa.
 Mer grekisk sallad som vi gjorde själva till oss en lunch.
Skönt att ligga vid poolen och bara slappa och läsa en bra bok.
På kvällskvisten tog vi ibland ett glas vitt och njöt på balkongen.
 
 
Mysigt runt hotellet och härliga vyer från balkongen.
Vi återvände till Rhodos stad en av kvällarna för att besöka en restaurang
som heter Wonder - supergod mat. Jag och mamma åt en riktigt god tournedos
med grönpepparsås och till det valde jag lite potatisgratäng. Restaurangen valde jag
också att äta tzatzikin med deras hembakade bröd. Vi drack huset röda till. Mätta
 och nöjda efter ett härlig restaurangbesök och lite shopping. Mitt resesällskap på
resan var min mamma, Maj och hennes sambo Håkan. Mysigt att få umgås en vecka!
 
Tränade varje dag förutom sista dagen.  God frukost ett måste efter träningen.
 Vi lagade frukost själva varje morgon och åt på vår stora fina balkong.
 

Ägg och bacon är min favoritfrukost. Oj, nu hade sista dagen kommit!
Jag hann med att ligga några timmar vid poolen i solen. Sen dags att flyga
hem till Stockholm igen. Sammanfattningsvis så har jag haft en grym träningsvecka.
Maten har funkat bra och därutöver har jag gjort några medvetna val utanför LCHF.
Åt pommes och glass också. Det här är tredje året i rad som jag åker bort i maj för att ladda batterierna efter vintern. Jag kan varmt rekommendera detta. Skönt at vara borta men också skönt att komma hem.
 
/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...