söndag 22 juli 2012

171 dagar kvar


Vaknade upp stel i kroppen som bara den. Inte konstigt med tanke på hur jag höll igång dagen innan. Kroppen reagerar och värker. Hur ska jag ens ta mig ur sängen :-).  Ligger kvar en stund innan jag går upp och hittar Juha på balkongen i morgonsolen med några av mina böcker som jag köpte på second hand igår. Han vaknade tidigt i soffan av morgonljuset som kikade in i vardagsrummet. Jag fixade disken som Juha så snällt sköljt igår kväll innan han gick och la sig. Fyllde upp diskmaskinen och fick igång den. Så skönt med diskmaskin. Vi gjorde frukost som vi åt i solen på balkongen. Vi njöt av morgonen på balkongen. Sen var det dags för Juha att åka tillbaka till Tokstan (Södertälje).

Jag solade lite på balkongen och bara slappade ett par timmar. Åt lunch men sen var det dags att ta en promenad. Gick lite mer än en timme och fick ihop lite mer än hälften av stegen. Gick hem och kollade lite tv på datorn, ett program jag missade när jag var på Gotland. Sen var det dags för sista rundan för resten av stegen. Det blev en tur till återvinningsstationen för att slänga kartonger, flaskor mm. Efter det traskade jag runt tills stegen var avklarade. Hem sen för att käka middag. Det blev rester.

Nu vilar jag min värkande kropp i soffan. Blir nog tidig kväll. Imorgon ett nytt pass som jag ska prova på. Switch heter passet. Det brukar vara fullbokade men på detta pass fanns en plats så jag vill prova det. Även om det är mer styrka än kondition (tror jag). Ska bli kul att testa i alla fall.

Dagens måltider
Frukost
Hallon och turkisk yoghurt
Lunch
Kesoplättar med skinka och ost
Middag
Skagenröra, lax och löjrom, sallad
Dagens motion
13 168 steg
Dagens bästa
En avkopplande och skön slapp dag
Värkande kropp - skönt att känna att jag jobbade på bra igår
Solen


/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...