söndag 15 juli 2012

181 dagar kvar

Torsdag morgon, börjar dagen med en promenad i Visby innerstad. Vyerna är olika varje dag. Tänk att få traska runt i denna härliga och genuina lilla stad varje dag. Det är en sådan härlig känsla.


Underbar dörr!

Idag åkte vi mot solen och strand i Ljugarn lite drygt en halvtimme från Visby.
Vi hade en skön dag där. Vi köpte lunch på en lunchrestaurang. För mig
 blev det lammfärsbiff, sallad och ramslökstzatziki.
Det blev take-awaylåda så vi intog lunchen på stranden.
Det blev även ett gäng steg längs stranden.


Snart dags att ge sig hemåt för att fixa oss inför kvällens födelsedagsfest.
Moster har fyllt år och vi skulle fira henne här på Gotland.

Så det blev svart långklänning och silverörhängen.

Vi fick supergoda grillspett av lamm, kyckling och fläskfilé med diverse goda tillbehör som passade mig perfekt som LCHF:are. Dvs jag valde det jag kunde äta och de hade gjort broccolimos till mig idag. Gulligt att få lite extra fixat bara för mig. Idag blev det några munnar bubbel men sen vatten resten av kvällen.

Några av gästerna drack Mojitos!

Min grilltallrik!

Enligt önskemål hade jag handlat goda ostar från Wisby Ost.
Tjejen i affären valde ut ostar från Gotland. Ostarna var supergoda.
Roligt att äta ostar som är närproducerade och dessutom goda.

När de andra åt jordgubbstårta åt jag några jordgubbar och en stor klick grädde.

Det blev en lyckad kväll med god mat, sol - solnedgång och gott sällskap.

Jag gick en liten promenad innan jag åkte hem från festen och fick även gå en runda när jag kom hem för att få ihop mina 13 000 steg.

Härlig dag på stranden med kusiner och bror min med familj.
Mysig födelsedagsfest med moster, kusiner och min familj.
Tidig kväll, innan midnatt - skönt att komma i säng.

/Chanette




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...