måndag 16 juli 2012

177 dagar kvar

Andra veckan på semestern, måndag igen. Vaknar hemma i min egna säng kl 10.17 vilken sjusovare men så skönt att få sova ut ordentligt. Blå himmel ute, sol men blåsigt. Jag bestämde mig att ta en riktig slappardag idag. Jag bloggade lite och la ut sista rapporterna från Gotlandsresan och är nu ikapp med dagarna. Skön dag hemma men jag måste bege mig ut snart om jag ska få ihop mina 13 000 steg. Det blir en härlig långpromenad i solen och omgivningarna i Årsta. Handlar lite lax, tomater, fetaost, lök som ska bli middagsmat. Jag går hem och njuter av att sitta på min balkong och ha det skönt i solen och bättra på min solbränna. Jag älskar min balkong. 

Mina perlagoner blommar fint rött!

Parasollet funkar bra och ger lite skugga.


Jag ger mig ut på ytterligare promenad i kvällssolen för att komma i mål med dagens alla steg. Går hem och lagar en sen middag. Det blir ugnsbakad lax med en smarrig tomatsallad med fetaost, lök, olivolja och svartpeppar. Det smakade mycket gott.

Tomatsallad med röda och gula plommontomater, fetaost, rödlök, olivolja och svartpeppar.

Lax med smarrig sallad!


Dagens måltider
Frukost
Turkisk yoghurt med färska hallon
Mellanmål
Ostskivor och lite cashewnötter
Lunch
Fläskkotlett med kantarellsås
Mellanmål
Ostskivor och nötter
Middag
Lax med tomatsallad + liten klick creme fraiche
Dagens motion
13 017 steg
Dagens bästa
Att vara hemma igen.
Att det var sol idag.
Lat och skön dag.

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...