tisdag 31 juli 2012

162 dagar kvar


Vaknade till en fin morgon som snart gick över i mörka moln och åska. Vi började städa och packa ihop för att så småningom bege oss hemåt. Mycket packning skulle in i den söta lilla bilen. När vi började närma oss Södertälje där tjejerna bor så öste regnet ner eller forsade ner och snart haglade det. Det var första gången jag besökte dem sen de flyttade till sitt nya radhus. Så det blev husesyn i huset och sen var vi vrålhungriga så vi plockade fram resterna från hamburgergrillningen dagen innan. Mätta och belåtna satt vi kvar vi köksbordet och snackade lite. Klockan tickade på och jag bad om skjuts till tågstationen. Kramkalas och farväl - tråkigt att skiljas men jag hoppas att vi ses snart igen. Det börjar regna igen men jag knatar fram och tillbaka på perrongen med all packning och ett paraply i händerna. Får ihop några steg. I Årstaberg tar jag tvärbanan hem istället för bussen för att få ihop extra steg.

Slänger in väskorna hemma och sticker iväg upp till ICA för att handla lite. Går en extra runda runt huset till affären. Sätter mig vid datorn en stund innan det är dags för en längre promenad. Får till slut ihop dagens stegranson. Gör varma kesoplättar med ost/skinka till middag. Snabbt, enkelt och gott.
Nu är det TV och Project Runway. Efter det blir det sängen nästa.

Dagens måltider
Frukost
Skinka, ost och en klick coleslaw
Lunch
Grillrester från igår, brieost
Middag
Kesoplättar med skink och ost
Dagens motion
13 024 steg
Dagens bästa
Skön dag trots regn
Sällskap av tjejerna en sista dag
Att komma hem!

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...