tisdag 31 juli 2012

164 dagar kvar


Söndag förmiddag - jag vaknar ganska tidigt. Idag ska jag åka till mina kusinbarn och deras mamma i Mölnbo. Jag ska få våldgästa dem på landet någon dag eller två. Det ska bli härligt. Jag tog pendeltåget från Årsta till Mölnbo. Tjejerna kom och hämtade mig vid stationen. Det blev ett glatt mottagande - länge sen vi sågs så det var roligt att ses.


Det var lunchtime och de hade beslutat sig för att besöka ett ställe mellan Mölnbo och Gnesta som heter Molstaberg. Där två fransmän ställt sin lilla ljusturkosa ägghusvagn som de förvandlat till ett litet creperié. Supermysigt och pittoreskt. Det var massor av folk och kö hela tiden. De hade även hemgjord äppelcider som de sålde. De hade crepes eller gallette med olika fyllningar. Det såg riktigt mumsigt ut men tyvärr inte något för mig som äter LCHF. Jag visste om att de skulle äta lunch här så jag hade med mig eget käk!
Här står tjejerna och väljer på olika fyllningar i sina crepes eller galettes.

Min lunchlåda, äggröra och bacon och kokta ägg.


Sen åkte vi till stugan som är rena paradiset. Stugan ligger vid en liten sjö. Helt galet härligt. Jag behövde få ihop steg så jag, tjejerna och lilla hunden Trixie tog en långpromenad i omgivningarna. Vi gick längs grusvägarna och gick förbi hästhagar och fält. De luktade landet. Vi fick ihop nästan 9 000 steg på promenaden och på vissa ställen var det tuffa uppförsbackar. När vi kom tillbaka så blev det grillning. Kyckling, grön sparris grillades. Goda sallader av olika slag och några smarriga såser till det.
Carina grillar och dricker lite vin!

Min middagstallrik!

Vi sitter på altanen och äter och klockan blir ganska mycket. Det börjar regna men vi sitter under markisen så det gör inget. Vi har det supermysigt. Vid halvelva är det dags att sova. Så vi går och lägger oss. Jag somnar nöjd efter en härlig dag hos tjejerna. Tack för att jag fått komma och vara hos er.


Dagens måltider
Frukost
Fet yoghurt och hallon
Lunch
Äggröra och bacon
Mellanmål
Nötter, brie
Middag
Grillad kyckling, mozarella,såser, ett glas vin
Jordgubbar och grädde
Dagens motion
13 261 steg
Dagens bästa
Skön utflykt till Molstaberg
Härlig dag med tjejerna


/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...