fredag 20 juli 2012

173 dagar kvar

I morse hade jag klockan på ringning men vaknade innan klockan ringde. Jag hade bokat in ett pass Zumba på Eriksdalsbadet kl 11.00. Jag åt frukost hemma. Sen blev det en promenad till träningen. Vädret var skönt. Sol och lite moln.  Det var mitt första zumbapass någonsin. Zumban skulle ledas av Hector som är på bilden nedan. Passet hölls utomhus så efter 40 minuter i gassande sol var jag helt slut. Jag kände mig nöjd. Men jag vet inte om zumba är min grej. Får prova några pass till. Jag tycker att det gick snabbt och jag vill gärna hänga med och göra stegen rätt. Men det var jobbigt.  Duschade och gjorde mig iordning för att möta upp min moster och kusin.

Zumbaledaren Hector.

Vi åkte och hämtade upp mamma och sen åkte vi till Trosa för att äta lunch och strosa omkring där en stund. Vi åt lunch på Fina Fisken. Jag var hungrig och lyxade till mig med en förrätt, varmrätt och ett glas vitt vin. Blev dock besviken på varmrätten den var inte värd sitt pris. Jag beställde in en sallad och den var helt död såg så tråkig ut även om den smakade ok. Tror att övriga var nöjda med sin mat som var stekt strömming, potatismos, skirat smör och lingon. Såg mycket gott ut i alla fall. Men var inget alternativ för mig. Men den rätten var mer prisvärd än min rätt som var torskrygg med signalkräfta och en buljong med grönsaker och kostade betydligt mer. Jag tog en liten smörklick på fisken för att få lite xtra fett. Vi satt ute i solen och hade en trevlig lunch.


Sen gick vi runt i Trosa och tittade lite i affärerna och runt i hamnen. Många stora fina båtar. Vädret var gassande sol. En helt underbar dag.


Vi avslutade den härliga dagen i Trosa med en fika på ett mysigt fik som även sålde choklad och marsipan. De andra åt goda praliner och hallonpaj med vanlijsås. Jag drack vatten och var mätt efter lunchen även om det såg gott ut med sötsakerna. Men det var inga problem att avstå.

Jag och min mamma på fiket i Trosa.

Min moster erbjöd sig att köra hem mig men jag tackade nej till det för jag behövde gå fler steg. Så jag tog tunnelbanan en bit och sen gick jag hem för att få ihop dagens ranson. När jag kom hem gjorde jag mat och nu känner jag mig trött. Det blir en tidig fredagskväll. I morgonbitti blir det tidig träning. Redan klockan tio ska jag vara på badet för ett danspass.

Dagens måltider
Frukost
Hallon och turkisk yoghurt
Mellanmål
Nötter och ett kok ägg
Lunch
Skagenröra, torskrygg med sallad, glas torrt vitt vin
Mellanmål
Cashewnötter
Middag
Hamburgare med kantarellsås
Dagens motion
13 010 steg
40 min zumba (ca 4500 steg, ingår ej i ovanstående steg)
Dagens bästa
Skön dag i Trosa
med mamma, moster och kusin
SOLEN


/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...