lördag 7 juli 2012

186 dagar kvar

Vaknade min första semesterdag tio i sex i morse till en mulen morgon. Gick upp halv sju började städa och plocka undan. Tog fram lite kläder som jag ska ha med på min resa. Det blev en promenad tidigt som var ungefär en timme. Idag testade jag och gjorde en smoothie på spenat, hallon, mynta, basilika och vatten. Den smakade helt ok men såg inte så god ut, se bild nedan. Jag ska testa igen men får justera ingredienserna en aning. Det var gott med mynta i. Mintsmaken var god.




Fixade lite mer inför resan. Sen gick jag till tunnelbanan och tog mig till Skanstull för att köpa en ny kamera så jag kan ta fina matbilder och andra bilder såklart. Jag är nöjd med mitt köp. Tog en sväng in på Indiska och där hittade jag tre klänningar som jag köpte. Jag har så mycket svart i garderoben. Alla klänningar var färgstarka och fina. Roligt att kunna ha "vanlig" storlek. Det kändes kul att inte behöva köpa stor storlek på specialla avdelningen som jag annars brukar Superglad för alla mina inköp. Shopping kan verkligen göra mig glad. Roligt att jag köpte färg på klänningarna. Jag ska försöka fota så ni får se hur de ser ut under veckan. 

Tvättstugan var bokad idag för att tvätta lite inför resan. Fixade mat sen och det blev biff med lök och stekt grön sparris. Jobbat lite och nu ska jag kolla packningen och lite annat innan jag går och lägger mig. Jag blir hämtad av min kusin tidigt morgonbitti. 



Dagens måltider
Frukost
Äggröra + grädde och bacon
Lunch/mellanmål
Ostskivor, salami några matskedar grädde
Middag
Biff med lök, stekt sparris
Dagens motion
13 036 steg
Dagens bästa
100 inlägg här på bloggen
Mitt kameraköp
Mina fina och färggranna klänningar
Solen

/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...