lördag 28 juli 2012

165 dagar kvar

Klockan ringde tidigt idag för jag skulle iväg tidigt på ett danspass på Eriksdalsbadet. Det var dags för ett pass SH´BAM igen. Gick hemifrån runt nio och gick längs Årstaviken. Härlig morgon för solen var med mig på promenaden mellan träden. Det var ett tufft pass efter första låten var jag redan trött ;-) men det var bara att bita i och kämpa på. Passet är superkul och verkligen svettigt. Efter passet blev det en välbehövlig dusch och sen ombyte till bikini. La mig och solade ute. Låg och läste en stund. Sen kom det ett stort stort moln över badet som såg oändligt ut. Så då packade jag ihop mig och begav mig hemåt.

Eller när jag kommit en bit kom jag på att jag kunde gå till Hammarby Sjöstad och äta lunch på Finefood. Så jag styrde kosan dit. Det blev en god ceasarsallad. Glömde be dem att inte lägga på krutonger men det var lätta att peta bort. Satt där och läste tidningen och njöt av den goda salladen. Gick till Sickla Kaj och tog tvärbanan en bit men det blev en liten promenad till. Och på vägen hem blev det ett litet stopp på min antikaffär.
Bestick och olivolja!

Ceasarsallad a´la Finefood!

Solen tittade fram i Årsta så jag fällde upp parasollet på balkongen och satt mig där och läste en bra bok och slumrade emellanåt. En skön eftermiddag. Tills det var dags för tvättstugan. Åt middag, rester från igår. Lax med dill/gräslökssås lika gott idag. Skönt att bara värma och slippa laga. Det blev en stund till på balkongen medans tvätten torkade. När jag var nere i tvättstugan gick jag runt lite nere i källaren och fick ihop ett gäng steg till på köpet liksom.

Lite lördagsmys blev det. Lite heta räkor med tillbehör och ett litet glas rosé dvs några klunkar.

Kvällsmys, heta räkor, avokadobit och en klick yoghurt!

OS har ju börjat som säkert inte kunnat undgå någon. Min vän Juha har lekt med sina slipsar och fått ihop denna fina kombination i sann OS-anda. Jag bara måste visa den för er här. Hoppas Sverige vinner några medaljer, eller hur?

Stylist och fotograf: Juha Penttinen

Dagens måltider
Frukost
Hallon och fett yoghurt
Lunch
Ceasarsallad ute
Middag
Ugnsbakad lax med creme fraichesås med dill och gräslök
Dagens motion
13 078 steg +
4 800 danssteg på träningspasset
Dagens bästa
Härlig dag på badet med solen
Dans/träningspasset
Under parasollet på balkongen

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...