söndag 8 juli 2012

185 dagar kvar

Vaknade tidigt idag för jag la bara fram igår och idag skulle väskorna fyllas till bredden. Min moster skrattade när hon såg min packning men vi åkte bil så då kunde jag kosta på mig att packa med mig lite extra. Vi tog 11 färjan. Jag hade matlåda med biff och coleslaw med mig. De andra fick stå i kö i ca 45 min för att få handla mat som inte var så rolig. Träffade några på båten jag kände. Resan över till Gotland tar bara 3 timmar drygt så snart var vi där. Äntligen som vi längtat.

Jag och min kusin åkte till lägenheten vi hyrt och resten av sällskapet åkte till huset de hyrt. Vi fick en jättefin liten lägenhet precis invid stora torget i Visby. Vi släpade in all packning och satte på oss varsin jacka och sjal och begav oss ned till Kallbadhuset Kallis för lite after beach. Lite folk men vi satt och hade trevligt och drack vin. Det var ett liveband som spelade. Våra föräldrar ringde och bjöd in oss på middag klockan 19. Vi lämnad Kallis kvart över sex. Vi gick hem för att byta skor. 



Moster hade fått information om att det bara var 2,8 km men vi gick, gick och gick och var framme en timme och fem minuter senare trots en urtaskig karta. Väl framme fick vi en god middag. Som jag sagt tidigare så vet min familj hur jag äter och maten var helt i min smak. Biff med lök, blomkålsmos, vitlökssmör, bea och sallad - det kunde inte bli bättre - bara bra alternativ för mig. Ett litet glas rött till blev det. Sen tog vi bussen hem som gick precis utanför. 

Smarrig middag blev det!
Skål!

Dagens måltider
Frukost
Ostskivor och salami
Lunch
Låda med biff, lök och coleslaw.

Mellanmål
Rester från lunchen, vitt vin på after beach.
Middag
Biff med lök, blomkålsmos, bea, vitlökssmör, rött vin
Dagens motion
15 266 steg
Dagens bästa
Att komma till Visby
med min familj

/Chanette

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...