söndag 30 december 2012

10 dagar kvar!

Söndag, vaknar av klockan och är rejält trött och vill inte gå upp men jag har lovat gå och vattengympa idag så det är bara att masa mig upp och packa badkläder och bege mig till Eriksdalsbadet. Det blir ett hårt och svettigt pass. Ledaren Helena kör skiten ur oss. Får en flaska Cava av en vattengympakompis som fått låna kläder av mig till en fest. Trevligt med lite bubbel! Gick hem från tunnelbanan. När jag kom hem blev det lunch direkt för jag var hungrig. Gjorde en snabb omelett med lax och en cremefraichesås. Låg sen i soffa och läste en bra bok jag börjat på. Dagen sprang iväg och snart var det middagsdags. Det blev rester, julskinka och lök/rödkål i grädde. Gott och jag blev mätt. Skinkan i tunntunna skivor är så gott. Klockan slår 19 och jag måste ge mig ut på en sista promenad för att få ihop 6 000 steg. Struttar runt på en halkbana i Årsta och kommer hem 6 000 steg senare. Skönt att jag fick det gjort till slut. 
 
Dagens lunch!
 
Måltider
Frukost
2 st kokta ägg
Lunch
Omelett, lax och en cremefraichesås
Middag
Julskinka med rödkål/lök i grädde
+ en chokladmousse till efterrätt
Dagens motion
12 009 steg +
45 min hård vattengympa
Dagens bästa
Vattengympaträningen
och att träffa träningskompisarna

/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...