tisdag 25 december 2012

15 dagar kvar!

Tisdag, vaknar först klockan tio det blev ju ganska sent igår. Skönt att få sova ut. Gick upp och la mig i soffan och slötittade på morgontv. Funderade på vad jag skulle göra idag. Bestämde mig ganska snart för en slöardag inne då vädret inte var av den bästa sorten. Gjorde i ordning en riktigt smarrig frukost. Varm choklad med vispgrädde, skink/ostrullar med senap, avokado och saffransplättar. Laddade på en film och efter det en film till. Sen en liten promenad till affären och till bror för att låna en laddare till telefonen eftersom moster ringde och sa att jag glömt min där. Vilken snömodd det var ute. Gick knappt att ta sig fram. Inga snöjöjare i sikte i alla fall inte snöröjare som rensade på trorrarerna men däremot på vägarna. Vi gångtrafikanter prioriteras verkligen inte. Så idag blir det inte några 12 000 steg. Kommer hem och dricker en kopp choklad till så gott och jag blir mätt på det. Efter en stund i soffan känner jag att jag måste köra ett träningspass hemma på min pilatesmatta. Så jag byter om och kör igång mitt pass och sen beslutar jag mig för att gå ner i källaren och gå fram och tillbaka nere i min långa källare. Så till slut fick jag i alla fall ihop till halva dagransonen. Nu tillbaka till soffan :-). 
 
Dagens mysfrukost!
 
Måltider
Frukost
Varm choklad, ost och skinkrular, avokado och saffransplättar
Lunch
Julkorv med grönkål med grädde
Mellanmål
Varm choklad och en liten mintchokladbit
Middag
Mina julköttbullar med en klick rödbetssallad
Dagens motion
6 222 steg +
30 min hemmaträning
Dagens bästa
Dagens träning
Skön slappardag i soffan
 

/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...