lördag 22 december 2012

19 dagar kvar

Fredag, vaknar och det är sista jobbdagen på jobbet och nu snart ledig i elva dagar. Kan det bli bättre. Men först en dag kvar. Jag stiger upp extra tidigt idag för jag vill komma iväg i tid för jag har mycket att göra. Tar med frukost och lunch som vanligt och tar min sköna promenad i vinterland till tunnelbanan. Sätter igång med flera surdegar när jag kommer till jobbet och jobbar på bra. Snart lunch som blir en kort variant för att hinna med allt. Vi har julfika och tackar av en kollega som ska sluta och sen får chefen en klapp av oss och vi en av henne. Härligt att få en fin klapp. Sen börjar kollegorna att droppa av en och en och själv sitter jag kvar längre än vad jag tänkt men några saker som var tvungna att bli klara, jag är ekonomiansvarig så inte så mycket att göra. Och hellre jobba över än att behöva gå in under julledigheten.
 
Men så äntligen får jag lämna jobbet och ge mig hemåt. Stannar på PUB och Åhléns och kollar på lite saker. Träffar min kusins bästa vän och hans tjej och snackar lite med dem. Stannar på ICA och handlar lite och snart hemma i stugvärmen. Värmer mat och äter middag innan det blir lite tv och tidningsläsning. Jag lägger mig ganska tidigt för jag är trött efter en jobbig vecka. Tyvärr hann jag inte med någon träning idag men det får jag ta igen när jag är ledig nu så många dagar.
 
Tonfiskröra med kokta ägg.
 
Middag, stekt skinkschnitzel med svampsås och sallad med mozarella!
 
 
Måltider
Frukost
Tonfiskröra och kokta ägg
Lunch
Panerad schnitzel med örtsmör, tomater och avokado
Mellanmål
Avokado, ronfiskröra lite nötter
Middag
Skinka med svampsås och sallad
Dagens motion
12 125 steg
Dagens bästa
Julklapp från chefen
Samtal från fina vänner
Att nu ha en lång ledighet att se fram emot

/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...