fredag 28 december 2012

12 dagar kvar!

Fredag, vaknar lite senare idag men det gör inget när himlen är helt klarblå. Jag softar en stund. Går ut en liten promenad för att inhandla nya numret av LCHF-bilagan. På Ica hittar jag inga så jag frågar, jo de har fått 8 ex men de hittar dem inte. Jag skojar och säger att de kanske är slut, då tittar tjejen på mig som jag är knäpp och säger nej vi brukar inte sälja så många utan skicka tillbaka varje gång!!! Hon erbjuder sig att leta så kan jag komma tillbaka. Jag tackar för erbjudandet men säger att jag går någon annanstans. Jag hittade ett nummer i tobaksaffären i Årsta istället. Tillbaka hemma gjorde jag frukost. Softade lite innan det var dags att byta om till träningskläder och börja bege mig till Hornstull och Friski och Svettis där för ett danspass. Jag gick till Årstaberg och tog sen tvärbanan till Liljeholmen där tog jag tunnelbanan till Hornstull. Medans jag väntade på tåget gick jag fram och tillbaka på stationen. Jag står aldrig still numera när jag väntar på bussar och tunnelbana. Ett bra sätt att få ihop stegen.
 
Var i tid till passet så jag hinner läsa Friskispressen och där är det en motionär som ställer frågan om varför de inte skriver om LCHF och då kommer det vanliga svaret. Jag citerar "LCHF är en omstridd kosthållning och många forskare efterlyser långtidsstudier om konsekvenserna för hjärta  och kärl för de som under en lång tid äter mycket mättat fett". Men de välkomnar debatten och man som läser kan höra av sig i frågan till puls@friskispressen.se.   De är många där ute som skulle behöva information om vad LCHF är och inte bara tro att vi smockar i oss kilovis fett varje dag! De borde läsa boken Matrevolutionen för att få ett grepp om det hela. Vem ska betala för dessa långtidsstudier som alla vill ha. Det räcker inte med att vi är friskare än nånsin med LCHF och att folk blir av med sin diabetes och slipper mediciner. Tänk om de som inte tror eller är skeptiska till LCHF visste vad vi åt och att vi  faktiskt inte äter något skräp utan att det går att vara mätt och belåten genom att äta riktig mat på det sätt vi gör. Jag är glad att jag hittat rätt i alla fall och tror på detta...
 
Efter passet begav jag mig till Eriksdalsbadet för att få lite steg och boka ett vattengympapass på söndag. De har problem med sitt bokningssystem så det går inte att boka online. Man får ringa eller maila men jag åkte dit mest för att jag skulle till Åhléns i Skanstull och tänkte att jag fick en liten extra promenad att gå dit och boka. På Åhléns köpte jag två fina klänningar i storlek 44 resp 46 skönt att se att storleken i kläder minskar. Det blev lite hårprodukter också.
 
Hem för att äta då jag var hungrig då lunchen var lite klen och att jag tränat. Det blir julskinka och så gör jag en rödkålscoleslaw till. Det var gott. Nu blir det att avsluta kvällen i soffan och lite lugn. Skönt att få vila. 
 
Julskinka och rödkålscoleslaw!
 
Snöskottare på taket! Snön yr ner!
 
Måltider

Frukost
Äggröra, ost och skinka
Lunch
Gravad lax
Middag
Julskinka med coleslaw
Dagens motion
18 054 steg inkl träning
Dansass 55 min på Friskis ca 6 000 steg
Dagens bästa
Härligt väder med sol och klarblå himmel
Dagens dansträning
Mina fina klänningar, en var på rean


/Chanette
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...